سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابومرزوق: رژيم صهيونيستي حملات خود به غزه را تشديد کرده

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد با وجود اینکه حماس و تل آویو با میانجی گری مصر درباره اجرای آتش بس در نوار غزه به توافق رسیدند ولی رژیم صهیونیستی حملات خود را به مناطق مختلف نوار غزه تشدید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما، ابو مرزوق تصریح کرد مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی به تشدید حملات نظامی به نوار غزه اصرار دارند تا از اجرای آتش بس که آن را پیروزی برای فلسطینی ها می داند ، جلوگیری کنند .
مسئول بلند پایه حماس در ادامه اظهار داشت با توجه به فشارهای مراکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی بر دولت این رژیم، تشدید حملات به نوار غزه قابل پیش بینی بود .
ابو مرزوق در ادامه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق شمال ، جنوب و مرکز نوار غزه و شهادت شماری از فلسطینی ها را دردناک دانست و گفت رژیم صهیونیستی هیچ توجیهی برای آغاز حملات نظامی به نوار غزه ندارد و در عین نمی توان جلوی حملات موشکی و خمپاره ای مبارزان فلسطینی را به شهرک های صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی گرفت.
ابو مرزوق گفت : نقش مصر در دستیابی به توافقنامه آتش بس بین حماس و تل آویو بسیار فعال واساسی بود و برخی شایعات درباره اینکه حماس تضمین هایی از تل آویو دریافت کرده است که این رژیم را به توقف حملات و اجرای آتش بس ملزم می دارد ، تکذیب کرد .
نایب رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفتگوهای غیر مستقیم این جنبش را با رژیم صهیونیستی با هدف شناخت اهداف و برنامه های سیاسی این رژیم تکذیب کرد .
وی خاطر نشان کرد حماس حق دارد برای دفاع از از ملت فلسطین به حملات و جنایتهای رژیم صهیونیستی پاسخ بدهد .
در همین حال یک منبع آگاه مصری اعلام کرد تشدید حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه قابل پیش بینی بود زیرا اسرائیل می گوید حماس نمی تواند به تعهداتش در اجرای آتش بس و جلوگیری از حملات موشکی و خمپاره ای فعالان فلسطینی از نوار غزه پایبند باشد .
این منبع همچنین پیش بینی کرد به زودی درگیری جدیدی بین ارتش اسرائیل و جنبش حماس رخ می دهد .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.