سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

سفیر ارمنستان در تهران خواستار لغو روادید بین ایران و ارمنستان شد

سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار خواستار لغو روادید بین ایران و این كشور شد و گفت: زمینه مناسب برای این موضوع از طریق صدور سریع روادید به گردشگران ایرانی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، گریگور آراكلیان در دیدار با استاندار آذربایجانشرقی با اعلام این درخواست گفت: در این راستا ارمنستان به صورت شبانه روزی و حتی در روزهای تعطیل اقدام به صدور روادید می كند.

وی با اشاره به سفری كه وزیر كشور ایران با استاندار آذربایجان شرقی به این كشور خواهد داشت، گفت: این سفر موجب تقویت روابط مابین دو كشور می شود. آراكلیان خاطرنشان كرد: ظرفیت های بالای آذربایجان شرقی برای این كشور روشن است و برگزاری اجلاس بین المللی جاده ابریشم بر سطح تعاملات اقتصادی دو كشور تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی گفت: ارمنستان از افزایش همكاری بین استانی و مرزبانی با ایران استقبال می كند.

سفیر ارمنستان در تهران با اشاره به ظرفیت های بالای صنعتی و تجاری تبریز، اظهار كرد: این شهر به عنوان منزلگاه بین ایران و ارمنستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی برای توسعه و تعمیق روابط با همه کشورها امر واضحی است و این موضوع در رابطه با کشور ارمنستان به خوبی متجلی شده است.

احمد علیرضابیگی با بیان این که تبریز مرکز ارامنه شمال غرب کشور محسوب می شود افزود: ارتباط خوبی بین هموطنان مسلمان و ارمنی در تبریز وجود دارد و ما همواره خواهان بهروزی و سعادت ملت ارمنستان و هموطنان ارمنی خود هستیم.

وی ضمن قدردانی از حمایت دولت ارمنستان از حق برخورداری ملت ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای در خصوص درخواست طرف ارمنی برای برقراری سرکنسولگری ارمنستان در تبریز، آن را بلامانع دانست.

وی در ادامه برگزاری نشست های تخصصی بین فعالان اقتصادی دو کشور و تبادل هیأت های اقتصادی و تجاری بین تبریز و ایروان را خواستار شد.

سفیر ارمنستان در تهران به همراه هیأتی متشکل از تجار و فعالان اقتصادی این کشور در سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز شرکت کردند. /س
برچسب ها: سفیر ، خواستار ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.