سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مستنداتي از فيلم منتشر نشده درگيري با دزدان دريايي/

ماجراي درگيري تکاوران ارتش با دزدان دريايي در مدار 7 درجه

ناخدا سليماني، دوباره سعي کرد کارلوس و افرادش را متقاعد به ترک کشتي کند اما آنها به شدت مقاومت کردند و در نهايت دستور حمله صادر شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در حاشيه مراسم تجليل از جانبازان نداجا که در ستاد فرماندهي نيروي دريايي ارتش صورت گرفت، کليپي از درگيري تکاوران اين نيرو با دزدان دريايي پخش شد که در ادامه اين گزارش به آن پرداخته شده است.

مراسم تجليل از جانبازان نداجا با قرائت قرآن کريم و نواختن سرود مقدس جمهوري اسلامي آغاز شد و با پخش کليپي از بيانات امام(ره)، مقام معظم رهبري و تصاويري از ناوشکن جمهوري اسلامي (جماران) ادامه يافت.

اجراي اين برنامه را پويا تابان(مجري برنامه ورزش از نگاه دو) بر عهده داشت که البته خرابي ميکروفون هم باعث وقفه در کار اين مجري با سابقه نشد.

در ادامه اين مراسم گروه تواشيح عروة الوثقي در مدح امام حسين(ع) و امام عصر(عج) به اجراي برنامه خود پرداختند.

سپس حجت الاسلام محمد حسني به مدت 10 دقيقه به ايراد سخناني در تجليل از مقام جانبازان پرداخت و نکته جالب اين بود که وي به مسئله ضيق وقت اشاره و خود نيز با ايراد سخناني کوتاه اين مسئله را رعايت کرد تا طولاني شدن برنامه باعث عدم رضايت جانبازان مهمان حاضر در مراسم نشود.

همچنين در اين مراسم، حجت اشرف‌زاده، خواننده مطرح کشور با خواندن ترانه‌هايي در زمينه ميلاد حضرت ابالفضل(ع) و تجليل از دريادلان نيروي دريايي به اجراي برنامه پرداخت.

در ادامه، امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش با تبريک اعياد شعبانيه و روز جانباز به بيان سخناني در تجليل از جايگاه جانبازان پرداخت.

وي در بخشي از سخنان خود از پوشش کمرنگ عمليات هاي نيروي دريايي در طي دوران دفاع مقدس انتقاد کرد.

در قسمت پاياني اين مراسم کليپ نجات کشتي تجاري ايراني در مدار 7 درجه به نمايش درآمد.

ماجراي درگيري تکاوران نيروي دريايي با دزدان دريايي

هفتم فروردين سال جاري، يک کشتي تجاري با محموله اي که به لحاظ اقتصادي، ارزش فراواني داشت در حالي که به مقصد ايران در حرکت بود، در مدار 7 درجه شمالي و در فاصله 2680 کيلومتري بندر عباس، مورد تعرض دزدان دريايي قرار گرفت.

دزدان دريايي به سرکردگي "کارلوس" با خدمه کشتي، برخورد بسيار خشني داشتند و يک خدمه فيليپيني را با شليک گلوله به قتل رساندند. آنها همچنين با شليک گلوله به پاي ناخداي ايراني کشتي، او را مجبور کردند تا به سمت سومالي حرکت کند.

ناوگروه ارتش پس از اطلاع از ربايش کشتي مذبور از بندر چابهار در سريعترين زمان ممکن يعني 4 روز پس از ربايش کشتي، با طي مسافتي طولاني خود را به کشتي ربوده شده رساندند.

پس از اينکه مذاکره "ناخدا سليماني" با "کارلوس" (رئيس دزدان دريايي) به نتيجه نرسيد تعدادي از تکاوران نيروي دريايي وارد کشتي تجاري شدند.

ناخدا سليماني دوباره سعي کرد کارلوس و افرادش را متقاعد به ترک کشتي کند اما آنها به شدت مقاومت کردند و در نهايت دستور حمله صادر شد.

پس از اجراي آتش سنگين، کارلوس و افرادش در موتورخانه کشتي پنهان شدند و بعد از اين بود که پرسنل به گروگان گرفته شده کشتي پس از 5 روز آزاد شدند.

درگيري 48 ساعته و تن به تن تکاوران نيروي دريايي ارتش که براي پاکسازي کشتي تلاش مي‌کردند سرانجام به نتيجه رسيد و همه دزدان دستگير شدند.

پس از پخش اين کليپ، کليپ ديگري با موضوع نجات کشتي چيني که در خليج عدن توسط دزدان دريايي به تصرف درآمده بود پخش شد.

در اين کليپ نيز بخش‌هايي از درگيري 24 ساعته تفنگداران نيروي دريايي ارتش با دزدان دريايي به نمايش در‌آمد که با نجات اين کشتي و دستگيري دزدان دريايي، همراه بود.

در پي آزادي کشتي چيني توسط دريادلان نيروي دريايي، سفير چين در ايران با زبان سليس فارسي از يکايک تکاوران نيروي دريايي ايران تقدير و تشکر کرد.

گزارش از: شهاب الدين شعباني نيا

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.