سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

کرمان به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کک در منطقه ی خاورمیانه تبدیل می شود

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان گفت: تا 2 سال آینده استان کرمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کک در منطقه خاورمیانه خواهد شد.

محمد عابدی نژاد در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اشاره به اینکه نخستین پروژه فولاد کرمان تا دی ماه سال جاری در کرمان به بهره برداری می رسد ،اظهار داشت: فاز اول این پروژه با تولید آهن اسفنجی وارد مدار می شود.

وی افزود: تا خرداد ماه سال 92 نیز 2 هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی دیگر در استان کرمان به بهره برداری خواهد رسید.

عابدی نژاد با بیان اینکه چهار میلیون تن پروژه کنستانتره سنگ آهن نیز طی سال جاری به بهره برداری خواهد رسید ، افزود: سال 93 ظرفیت پروژه های کنستانتره آهن استان کرمان بالغ بر 13 میلیون تن کنستانتره خواهد بود.

وی اظهار داشت: بروژه فولاد دیگری هم در استان کرمان تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که می توان گفت در مجموع تا پایان سال 93 سه واحد فولاد با تولید آهن اسفنجی در فاز اول فعال خواهند بود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هر و1حد کنستانتره 2 میلیون تنی، 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه می طلبد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 200 هزار تن پروژه کک سازی در استان کرمان آماده بهره برداری است تصریح کرد: اگر تا سالهای قبل اصفهان مرکز دوب آهن فولاد کشور بود استان کرمان از امسال به یکی از قطبهای تولید فولاد کشور مبدل می شود.

عابدی نژاد یادآور شد: تا 2 سال آینده استان کرمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کک در منطقه خاورمیانه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ استانی در حجم سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنایع معدنی به پای استان کرمان هم نمی رسد، گفت: از امسال به بعد هر سال باید منتظر سفر مقامات عالی رتبه کشور برای افتتاح و راه اندازی پروژه های بزرگ به استان کرمان باشیم.

عابدی نژاد تعداد پروژه های در دست افتتاح در استان کرمان را 10 پروژه تا خرداد سال آینده عنوان کرد و اظهار داشت: به غیر از چند پروژه بقیه ی این پروژه ها بالای 500 میلیارد تومان هزینه داشته اند.

وی از پرداخت تسهیلات برای افزایش بهره وری با بهینه سازی تولید در استان کرمان خبر داد و افزود: برای اولین بار در کشور ، استان کرمان تسهیلات خوبی برای تقویت و بهینه سایزی تولید و افزایش بهره وری اعطا می کند که تا سقف 150 میلیون تومان برای پروژه های استانی و کوچکتر و بالای این میزان برای پروژه های کلان و ملی پرداخت می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.