سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

خشک شدن دریاچه ارومیه و بورالان تهدیدی برای محیط زیست آذربایجان غربی

خشک شدن دریاچه ارومیه و بورالان تهدیدی برای محیط زیست آذربایجان غربی است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه خشک شدن دریاچه ارومیه و منطقه بیابانی بورالان ماکو تهدیدی برای محیط زیست استان هستندوبا بیان اینکه متاسفانه آذربایجان غربی به سوی بیابانی شدن سوق پیدا می کند، افزود: کاهش نزولات آسمانی طی سالهای گذشته و بروز تغییرات آب و هوایی عاملان اصلی ایجاد این مشکل هستند.

علی پیرمردای افزود: در حال حاضر 68 هزار هکتار از منطقه بورالان ماکو به دلیل عوامل انسانی، چرای بی رویه دام و شرایط خاص جغرافیایی منطقه، وجود سنگ‌های بازالتی و وجود تندبادهای شدید به همراه بارش بارانهای فصلی، به بیابان تبدیل شده که تهدیدی برای منطقه محسوب می شود.

وی گفت: همچنین خشک شدن تدریجی دریاچه ارومیه در سالهای اخیر نیز بر وسعت بیابانی شدن آذربایجان غربی افزوده که در صورت توجه نکردن به این امر این دریاچه به شوره زاری پهناور تبدیل شده و اثر منفی بر محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری استان می گذارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی، وسعت مراتع و جنگلها در حفاظت از آب و خاک تاکید کرد و یادآور شد: توجه به عرصه های طبیعی در پیشگیری از سیل، خشکسالی و کم آبی تاثیر بسزایی دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.