سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرکره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسأله حجاب و عفاف دانشگاه‌ها نيازمند اتاق فکر فرهنگي است

مسئول بسيج دانشگاه علوم و تحقيقات گفت: پيگيري مسئله عفاف و حجاب در قالب قوانين شايد بتواند آن را محدود کند، اما راه حل اساسي آن نبوده و اين کار نيازمند اتاق فکر فرهنگي است.

پرکره مسئول بسيج دانشگاه علوم و تحقيقات در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در مورد فرهنگ حجاب در دانشگاه ها با اشاره به اينکه متاسفانه برخي مديران فرهنگي نگاهشان به حجاب متفاوت است، اظهارداشت: بحث بدحجابي و معضلات فرهنگي آن تنها در دانشگاه آزاد مطرح نيست و متاسفانه اين معضل در همه دانشگاه ها نمود مي کند.

وي با تاکيد بر اينکه در چهارچوب هاي قوانين و آيين نامه ها نمي توان فرهنگ عفاف و حجاب را اجرا کرد، اضافه کرد: پيگيري مسئله عفاف و حجاب در قالب قوانين شايد بتواند آن را محدود کند، اما راه حل اساسي آن نيست. چرا که دانشگاه آزاد قانون هاي سختي در مورد حجاب داشته و نتيجه گيري آن اين است که اين کار نيازمند اتاق فکر فرهنگي است.

پرکره ادامه داد: با تشکيل اتاق فکر، تشکل هاي مختلف دانشجويي مي توانند به اين امر کمک کنند و کار فرهنگي نيازمند تحول است و با شعار نمي توان گامي روبه جلو برداشت.

مسئول بسيج دانشگاه علوم و تحقيقات با بيان اينکه بايد آزادي ها را طوري کنترل کنيم تا به آزادي ديگران لطمه وارد نکند، اظهارداشت: مسائل فرهنگي نبايد به گونه اي مطرح شوند که باعث دلزدگي و ايجاد تقابل شود.

پرکره در رابطه با اسلامي شدن دانشگاه ها خاطرنشان کرد: بسيج دانشجويي يک بحث کارشناسي شده را در 256 صفحه مکتوب کرده و با نام "چگونه بتوانيم دانشگاه را اسلامي کنيم" مطرح مي کند که يک بحث  آن پوشش است؛ اما متاسفانه مورد مورد بي توجهي مسئولان قرار گرفته است.

برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، تحقیقات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.