سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

فعالیت 100 هزار نفر در حوزه فرش دستباف آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 100 هزار نفر در حوزه فرش دستباف آذربایجان‌غربی به فعالیت مشغول هستند.

جعفرصادق اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: افراد زیادی در رشته‌های مختلف فرشبافی اعم از تولید، توزیع، نقشه و ... به طور مستمر فعالیت می‌کنند به طوری که منبع ارتزاق آنها و خانواده‌هایشان فرش قلمداد می‌شود، پس می‌توان گفت فرش دستباف یکی از ظرفیت‌های استان در حوزه اقتصادی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: به طور اخص و به طور مستقیم حدود 60 هزار نفر از این حوزه امرار و معاش کرده و در این راستا نسبت به تولید و عرضه اهتمام می‌کنند، بنابراین فرش در استان از نظر تولید ثروت، افزایش درآمد سرانه خانوارها و افزایش سطح رفاه عمومی از اهمیت زیادی برخوردار است.

اسکندری با تاکید بر اینکه هنر صنعت فرش در استان ما جایگاه رفیعی به خود اختصاص داده است، ادامه داد: فرش از نظر ارزآوری و صادرات نیز نقش زیادی دارد و این نقش به انحای مختلف اعم از صادرات تولیدات بومی استان یا تولیدات سایر استان‌ها رقم می‌خورد.

وی موفقیت در تولید این محصول را مرهون تلاش و توجه اتحادیه‌های شهری و روستایی دانست و خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های فرش دستباف شهری و روستایی در همه ابعاد رشد مناسبی داشته‌اند به طوری که برگزاری دوره‌های آموزش فنی در حوزه‌های مختلف، توجه به مقوله صادرات و توسعه زیرساخت‌های تولید فرش مرهون همین امر است.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سه باب از کارگاه‌های استان به آخرین تکنولوژی دنیا مجهز هستند، اظهار داشت: متولیان این واحدهای تولیدی آخرین گواهینامه فنی معتبر در دنیا را از مراجع بین‌المللی دریافت کرده‌اند و این امر نشان‌دهنده تلاش برای رعایت استانداردهای جهانی است./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.