سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان؛

افزایش عرضه سيمان در بورس کالا با آزاد سازی قیمت

با آزاد سازی قیمت سیمان در بورس کالا، میزان عرضه سیمان در تالار نقره ای را افزایش مي دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد حسن پورخلیل، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به پذیرش بالغ بر 36 شرکت سیمانی در بورس کالا طی سال 90 تصریح کرد: از میان این 36 شرکت بالغ بر 24 شرکت به عرضه محصولات خود در بورس کالا پرداخته اند اما برای تداوم عرضه در بورس کالا ، قیمت ها باید آزاد سازی شود .

وی با اشاره به اینکه برای کاهش هزینه شرکت های سیمانی آزاد سازی قیمت سیمان اتفاق مثبتی ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر کارخانه های تولید کننده سیمان در بورس کالا پذیرفته شده اند، پیش بینی می شود آزاد سازی قیمت سیمان تا حد زیادی به کنترل هزینه ها در کارخانه های سیمانی کمک کند .

وی با تاکید بر لزوم مقررات زدایی برای حضور سیمانی ها در بورس کالا خاطرنشان کرد: از جمله مقرراتی که باید تسهیل شود ضمانت نامه های بانکی برای عرضه کنندگان است که با رفع شدن این مقررات میزان عرضه در بورس کالا هم افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با تاکید بر اینکه قیمت گذاری سیمانی هم باید همچون فولاد بر اساس عرضه و تقاضا باشد، اظهار داشت: بر این اساس ، قیمت بر اساس میزان عرضه و تقاضا نوسان می یابد و دیگر دستوری نخواهد بود .

پورخلیل با اشاره به اینکه سهام سیمانی ها این روزها در بازار سرمایه مورد توجه سهامداران قرار گرفته است، گفت: یکی از عمده ترین دلایل این اتفاق روند رو به رشد تولید در کارخانه های سیمانی است./س

برچسب ها: سیمان ، بورس ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.