سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آذربایجان غربی اولین استان کشور در اجرای طرح شبنم

آذربایجان غربی اولین استان در میان سایر استان های کشور است که طرح شبنم را به صورت عملیاتی اجرا می کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به اینکه مرحله عملیاتی طرح شبنم از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز گردیده است، افزود: در این مدت 220 هزار کالا که تحت پوشش 10 اتحادیه هستند خود اظهاری شده است.

سلیمان علیزاده تصریح کرد: 45 هزار عدد کد دو بعدی شبنم وارد استان شده است که از این تعداد 15 هزار مورد نصب شده و مابقی در حال نصب است.

علیزاده با اشاره به اینکه طرح شبنم در مرحله نخست فقط شامل کالاهای وارداتی است، اظهار داشت: پس از اجرای این مرحله، کالاهای داخلی نیز مشمول این طرح خواهند شد.

وی شش گروه کالایی لوازم خانگی و تلفن همراه، رایانه و ملحقات آن، انواع اسباب بازی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع مکمل های بهداشتی و دارویی را از گروه هایی برشمرد که نصب بارکد دوبعدی شبنم بر آن ها ضروریست.

معاون نظارت و بازرسی سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: گروه های کالایی دیگر از جمله پوشاک نیز از مرداد ماه سالجاری وارد این طرح می شوند.

علیزاده اضافه کرد: شش اکیپ بازرسی مشترک از امروز در شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب و سلماس بر اجرای این طرح در استان نظارت و رسیدگی می کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.