سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرلشکر فیروزآبادی:

اقدامات شورای نظامی مصر وجاهت قانونی ندارد/ حکومت بحرین فاقد هر گونه مشروعیت سیاسی است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بيان اينکه اقدامات شورای نظامی مصر که خود منصوب مبارک است هیچ وجاهت قانونی و مشروعیت سیاسی ندارد؛ افزود: حکومت پادشاهی بحرین نیز فاقد هرگونه مشروعیت سیاسی است

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار داشت: مشروعیت در حکومت سیاسی یا به نصب الهی است که مربوط به ادیان الهی است و یا مشروعیت در دمکراسی بدست می‌آید که آن هم با رای مردم است.

وی افزود: مشروعیت در مردم سالاری دینی با رای مردم و تفویض مقام ولایت است البته مشروعیت می‌تواند متکی به قانون اساسی باشد که آن قانون اساسی با رای مردم تائید شده باشد و اقدامات شورای نظامی که خود منصوب مبارک است هیچ وجاهت قانونی و مشروعیت سیاسی ندارد.

این مقام عالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: لازم به ذکر است که حکومت پادشاهی بحرین نیز فاقد هرگونه مشروعیت سیاسی است و بعضی مدعیان دیگر در منطقه وضع مشابهی دارند ولیکن متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی و رهبران سیاسی جهان در قبال این فقدان مشروعیت سکوت کرده‌اند و ما قطعنامه‌ای از شورای امنیت در مورد جنایات این مبادی فاقد مشروعیت امروز شاهد نیستیم.

فیروزآبادی تصریح کرد: لذا هر چه می‌گذرد آنهایی که باید بدلیل فقدان مشروعیت پاسخگوی جنایات خود باشند در حال ادامه توطئه و اقدامات تروریستی علیه دیگران هستند و این وضعیت بیم هرج و مرج و ترویج تروریسم را در منطقه و جهان به وجود آورده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار امیدواری کرد: آگاهان و دلسوزان و آزادگان جهان باید از انواع فضاهای سیاسی و حقوقی برای جلوگیری از این زورگویی و بی‌قانونی‌ها جلوگیری کنند.

/ش3

برچسب ها: مصر ، بحرین ، وجاهت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.