سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

15 رشته جدید دوره دكترا در دانشگاه یاسوج ایجاد می شود

رییس دانشگاه یاسوج گفت:از اول مهرماه سال جاری 15 رشته گرایش جدید دوره دكترا در این دانشگاه ایجاد خواهد شد.

 
'اردوان ارژنگ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: این رشته ها شامل شیمی با گرایش‌های( آلی، معدنی، تجزیه ،شیمی- فیزیك)، زراعت، الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، ادبیات فارسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، مكانیك، مهندسی شیمی، ریاضی گرایش(جبر و آنالیز)، فیزیك و ترویج و توسعه روستایی است.
وی بیان كرد:از هشتم تا یازدهم تیرماه 91 مصاحبه از متقاضیان دوره دكترا در دانشگاه یاسوج انجام خواهد شد و پس از بررسی مدارك و شرایط در وزارت علوم،تحقیقات و فناوری از بین آنها 100 نفر برای ورود به دوره دكترا در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد.
ارژنگ اظهار داشت:چنانچه ظرف چهار سال آینده 400 دانشجوی دوره دكترا در دانشگاه یاسوج جذب شود هر دانشجو می بایست در سال دو مقاله ارایه و چاپ كند كه سالانه 200 مقاله به مقالات چاپ شده این دانشگاه افزوده خواهد شد و این میزان مقاله ارایه شده جهش مطلوبی در زمینه تولید علم كهگیلویه وبویراحمد ایجاد می كند.
وی عنوان كرد: دانشگاه یاسوج تلاش می كند با جذب اعتبارات لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فضای آموزشی خود را گسترش داده و تجهیزات آزمایشگاهی و نیازهای دانشجویان دوره دكترا را بیش از پیش فراهم كند.
وی عنوان كرد: اعتقاد جدی به شعار و عمل 'ما می توانیم ' موجب شده تا توسعه دوره دكترا در دانشگاه های شهرستانی و دانشگاه یاسوج فراهم شود.
ارژنگ با بیان اینكه این دانشگاه در سال 84 با چهار كد رشته در رشته كارشناسی ارشد 30 دانشجو جذب كرد افزود: در سال 90 این میزان پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد حدود 700 نفر بوده كه در 70 كد رشته مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت:دانشگاه یاسوج با وجود همه كمبود ها با برخورداری از استادان برجسته با توان علمی بالا زمینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلات تكمیلی را فراهم كرده است./س
برچسب ها: رشته ، دکترا ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.