سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگراه شهیدباکری مزين به تصوير شهدا شد

شهردار منطقه 5 گفت: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و احیای یاد و خاطره شهدا، تصاویری از شکوه دلاور مردی شهیدباکری بر دیواره بزرگراه باکری نقاشي شد.

 

سیدطلوعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور هویت بخش به سیمای شهر و حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در اجرای نقاش دیواری و سرامیک کاری بدنه بزرگراهها و معابر از تصاویر و یادمان شهدای دوران دفاع مقدس استفاده شده است.

شهردار منطقه 5 ادامه داد: تصویر سرلشگر شهیدباکری در قالب بوم نقاش در بزرگراه شهیدباکری نصب شده است.

وی تصریح کرد:‌ اجرای نقاشی دیواری تصاویر شهدا در 4 نقطه از بزرگراه شهیدباکری انجام شده است و در سال گذشته نیز بیلبورد تصاویر شهیدان باکری و همت تهیه و در ضلع شمال شرقی و جنوب غربی تقاطع بزرگراه شهیدباکری، همت نصب شده است.

شهردار منطقه 5 اضافه کرد: با مشارکت بنیاد شهید و سازمان زیباسازی شهرداری تهران طرح نقاشی دیواری با بهره گیری از آثار دفاع مقدس در 400 متر مربع از دیواره بزرگراه باکری اجرا شد.

طلوعی در پایان خاطر نشان کرد: ساخت و نصب آثار جمعی شهیدباکری در این بزرگراه از طرح های آتی منطقه است که با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران اجرا می شود.

*فرش گل های ویژه در بوستان جوانمردان

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5 گفت: همزمان با توسعه و احداث فضای سبز، فرش گل های مزین به اسماء‌ائمه اطهار در بوستان جوانمردان نقش بست.

مرتضی آدینه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور ارتقا زیبایی بصری شهری همزمان با احداث و توسعه 50 هکتار فضای سبز در طرح ساماندهی رود دره کن فرش گل با اسماء ائمه اطهار گسترده شد.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 5ادامه داد: در این راستا اسماء‌ مبارک یا محمد(ص)، یامهدی(عج)، یا علی (ع) و یا زهرا(س) در فرش های گل گسترده شد.

وی گسترده شدن فرش گل با نقشه ایران اسلامی را از دیگر طرح های مختلف در نظر گرفته شده عنوان و تصریح کرد: این اقدام با هدف ارتقای کیفیت فضای سبز، تلطیف هوا و برخورداری فضاهای شهری از منظر مناسب انجام می شود که زیباسازی شهری یکی از مهمترین اهداف آن به شمار می آید./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.