سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمايندگان كويت عليه حكم انحلال پارلمان تظاهرات مي كنند

نمايندگان پارلماني كويت با تاكيد بر غير قانوني بودن انحلال پارلمان اين كشور ، مردم را به حضور در تظاهرات گسترده فردا(سه شنبه) دعوت كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت اينترنتي شبكه الجزيره ؛ مخالفان كويتي در اعتراض به حكم دادگاه قانون اساسي مبني بر ابطال انتخابات پارلماني 2012 و رجوع به پارلمان سابق، مردم را به تظاهرات دعوت كرده و اين اقدام را غير قانوني برشمردند.

در بيانيه گروه‌هاي مخالف كويتي از تشكيلات قضايي خواسته شده تا اوضاع را بهبود دهند و شرايط به حالت عادي خود بازگردد.

براساس اين گزارش ، منحل كردن پارلمان كويت به دنبال آن صورت گرفت كه صباح الاحمد الصباح، امير كويت با گسترش اختلافات ميان دولت و اعضاي پارلمان فعاليت پارلمان را به مدت يك ماه به حالت تعليق درآورد.

فراكسيون اكثريت پارلمان در بيانيه‌اي حكم قانون اساسي را به معناي زير پا گذاشتن اراده مردم برشمرد و مردم كويت را به تظاهرات در مقابل ساختمان پارلمان براي اعتراض به اين حكم فراخواند.

در بيانيه مذكور آمده كه دادگاه قانون اساسي از محدوده اختيارات قانوني خود تخطي كرده و اختياراتي بالاتر از اختيارات رئيس جمهور به خود داده است و حكم دادگاه قانون اساسي اقدامي غيرقانوني است.

جاسم الخرافي ، رئيس پارلمان سابق براي ديدار با امير كويت به منظور مذاكره و رايزني در خصوص حكم دادگاه قانون اساسي سفر خود به انگليس را نيمه كاره گذاشته و به كشور بازگشت.

از سوي ديگر نخستين جلسه محاكمه متهمان ورود به ساختمان پارلمان كويت در 16 نوامبر به رياست هاشم عبدالله ، آغاز مي‌شود و در اين دادگاه اتهامات 68 تن از جمله 9 نماينده پارلمان كويت بررسي مي‌شود.
برچسب ها: کویت ، پارلمان ، انحلال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.