سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"مطبوعات در کردستان عراق" در بوته نقد

مستند گزارشی "مطبوعات در کردستان عراق" محصول سیمای کردی شبکه جهانی سحر وضعیت مطبوعات کردی فعال در منطقه کردستان عراق را به بوته نقد کشید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر در برنامه "مطبوعات در کردستان عراق" که به مدت 30 دقیقه و به تهیه کنندگی دارا عبدالله در اربیل عراق تهیه شده، به وضعیت آزادی های نامحدود و لجام گسیخته روزنامه ها و مجلات کردستان عراق پرداخته است. موضوع برنامه به سابقه اهانت و تعرضات بعضی از روزنامه ها و از مجلات کردستان عراق به ساحت مقدس اسلام و عقاید و باورهای دینی مسلمانان اختصاص یافته و از شیوه حملات و هجمه به عقاید مسلمانان انتقاد شده است.
محمد هادی محمدی مدیر سیمای کردی شبکه سحر در رابطه با محتوای این برنامه به بخشی از  اظهارات سوران عمر روزنامه نگار کرد عراقی اشاره کرد که با انتقاد از آزادی بی قید و شرط حاکم بر مطبوعات اقلیم و عملکرد مسئولین محلی می گوید: "آزادی رسانه ها در اقلیم کردستان عراق قانونمند نیست و به همین خاطر هر کس به نفع خود از رسانه ها به عنوان ابزار رواج دیدگاه های خود بهره می گیرد. در چنین شرایطی شاهد رواج بی ایمانی هستیم و متاسفانه ارزش های دینی مردم مسلمان از سوی مسئولین اقلیم به فراموشی سپرده شده است".
وی افزود: از زاویه نگاه این روزنامه نگار کرد ساکن سلمانیه، در ادامه برنامه، فعالیت تبشیری در اقلیم و ترویج دین مسیحیت نیز به شدت محکوم می شود. همچنین در بخش دیگری از این برنامه دیدگاه روحانیون کردستان عراق درباره تشریح قانون روزنامه نگاری و درج مطالب اهانت آمیز به دین اسلام مورد توجه قرار گرفته است و ماموستا یادگار علی که خود یکی از روحانیون شرکت کننده در اعتراضات اخیر اربیل بود با اشاره به نشست مطبوعاتی نچیروان بارزانی رئیس اداره اقلیم کردستان عراق و انتقاد از رویکرد رسانه ها اظهار می نماید: رسانه های وابسته به احزاب هیچگونه نقشی در به تصویر کشاندن رویدادهای اخیر اربیل به عهده نداشتند و فقط تلویزیون گروه های اسلامی حضور داشتند.
مدیر سیمای کردی سحر همچنین از تاکید برنامه و کارشناسان آن بر اهمیت و جایگاه مسجد در بیداری اسلامی مردم کردستان عراق به عنوان یکی دیگر از وجوه مشخصه این برنامه یاد کرد.
سیمای کردی شبکه جهانی سحر با پخش اخبار رویدادهای کردستان عراق، تحولات عراق و منطقه همچنین پخش و تولید برنامه های گوناگون تحلیلی در خصوص جریانات سیاسی، اجتماعی و... حاکم بر این منطقه، جزء مهم ترین رسانه های مرجع در بررسی مسایل مربوط به مردم کرد عراق است./ي2
برچسب ها: مستند ، مطبوعات ، شبکه سحر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.