سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلالی:

فراکسیون اصولگرایی رهروان ولایت بیش از 190 عضو دارد/ تعیین هیئت رئیسه به هفته آتی موکول شد

دبیر مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت از تدوین اساسنامه این فراکسیون خبر داد و گفت:فراکسیون اصولگرایی رهروان ولایت بیش از 190 عضو دارد و تعیین هیئت رئیسه این فراکسیون به هفته آتی موکول شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نشست مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت با حضور اكثريت اعضاي اين فراكسيون و علي لاريجاني رئيس مجلس در محل تالار مشروطه بهارستان برگزار شد.
براساس اين گزارش كاظم جلالي دبير مجمع فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت با حضور در جمع خبرنگاران به تشريح اين نشست پرداخت.
وي تصريح كرد:‌ در اين نشست كه با مشاركت تمامي اكثريت اعضا برگزار شد اساسنامه فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت تدوين و اصلاحاتي هم در پيش‌نويس آن انجام شد.
جلالي گفت: اين اساسنامه شامل 10 ماده و يك مقدمه مي‌باشد كه در مقدمه اعضا به اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه و اطاعت محض از فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره شده است.
وي همچنين سلامت، صداقت، شجاعت و مرزبندي كامل با انحراف، فتنه و فساد را پايه‌هاي اصولگرايي ناميد.
در ادامه جلالي به اهداف شكل‌گيري فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت اشاره كرد و گفت:‌ پايداري از خون شهدا،‌ نگاهباني از دستاوردهاي انقلاب و ملت ايران، اطاعت كامل از دستورات ولايت فقيه، تحقق سند چشم انداز 20 ساله كشور، تاكيد بر اصل دفاع از منافع ملي، استقلال و تماميت ارضي كشور، التزام به اصل شايسته‌سالاري و اجتناب از تاكيد صرف بر معيارهاي سياسي و جناحي تصميمات فراكسيون، ايجاد همگرايي و هم‌افزايي در ميان منتخبان مردم در مجلس نهم به منظور افزايش كارايي و ا ثربخشي آنان در مقام نمايندگي از محورهاي اهداف اين فراكسيون به شمار مي‌رود.
دبير مجمع فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت با اشاره به ارکان این اساسنامه تصریح کرد:‌ طبق ماده واحده اساسنامه اين فراكسيون مجمع عمومي با حضور يك دوم اعضا رسميت يافته و هر سه ماه يكبار مجمع عمومي برگزار خواهد شد و در صورتي كه هيات رئيسه و يا يك چهارم اعضا تقاضا كنند جلسات ويژه  برگزار خواهد شد.
جلالي همچنين شوراي مركزي مندرج در اساسنامه فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت اشاره كرد و ادامه داد:‌ شوراي مركزي اين فراكسيون متشكل از نمايندگان خواهد بود.
وي گفت:‌استان‌هايي كه اعضاي آنها در مجمع عمومي فراكسيون کمتر از 5 نفر باشد يك نماينده و استان‌هايي كه تعداد نمايندگان آنها در مجمع عمومي بيش از 5 نفر باشد دو نماینده در شوراي مركزي خواهند داشت.
دبير مجمع فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت در ادامه به نحوه انتخاب هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت اشاره كرد و افزود:‌ هيات رئيسه اين فراكسيون متشكل از يك رئيس،‌دو نائب رئيس، يك سخنگو، سه دبير و دو  ناظر خواهد بود كه اين گروه توسط شوراي مركزي انتخاب خواهند شد.
جلالي به كميته‌هاي ويژه فراكسيون رهروان ولايت اشاره كرد و گفت: كميته‌هايي همچون كميته سياسي، اقتصادي، فرهنگي، صنعت و فناوري در این فراکسیون وجود دارد که  به صلاحدید اعضا تعداد این کمیته ها اضافه خواهد شد.
وي  به موارد ديگري از جمله وظايف مجمع عمومي، شوراي مركزي،‌هيات رئيسه، چگونگي شكل‌گيري كميته ها كه در اساسنامه قيد شده است اشاره كرد.
دبير مجمع فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت همچنين به كميته داوران اشاره كرد و گفت:‌ كميته‌اي تحت عنوان كميته داوران تشكيل خواهد شد كه اعضاي آن و نحوه شكل گيري آنرا شوراي مركزي تعيين مي‌كند.
جلالي همچنين نظارت بر نحوه عضويت، اختلافات احتمالي، تخلفات احتمالي در ارتباط با اعضا و فراكسيون و غیره را از ساير وظايف كميته داوران قلمداد كرد.
وي با اشاره به تعيين هيات رئيسه گفت:‌ در صورتي كه اعضاي شوراي مركزي در استان‌ها مشخص شود روز سه شنبه و در غير اين صورت هفته آينده هيات رئيسه فراكسيون اصولگرایی رهروان ولايت مشخص خواهد شد.
دبير مجمع فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه آيا تشكيل فراكسيوني تحت عنوان فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت در بطن مجلس اصولگرا به وحدت جمعي  اصولگراها خدشه وارد نخواهد كرد گفت: ما معتقديم بايد مجلس پويا و زنده بوده و با وجود اختلاف سليقه‌ها و اختلاف ديدگاه‌ها بازده بيشتري داشته باشد؛ البته محور برنامه‌هاي ما در چارچوب اصولگرايي است و هيچگونه‌ خدشه‌اي به وحدت اصولگرايي نخواهد زد.
وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر تعداد كلي اعضاي فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت گفت: این فراکسیون تا کنون 190 عضو دارد و ما پيش‌بيني مي‌كنيم تعداد اعضاي اين فراكسيون به 200 نفر افزايش پيدا كند.
جلالي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا شما تنها گزينه احتمالي رياست اين فراكسيون خواهيد بود گفت:‌ فعلا چيزي در این زمینه مشخص نيست.
وی همچنین احتما ریاست خود بر مرکز پژوهش ها را تکذیب کرد./ب2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.