سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«هما» در شصت و هشتمين اجلاس بين المللي ياتا حضور يافت

شصت و هشتمین نشست عمومی و اجلاس جهانی حمل ونقل هوایی یاتا درخرداد ماه سال جاری به مدت 2 روز به میزبانی خط هواپیمایی چین درشهر پكن برگزار شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره روابط عمومی «هما» در شصت و هشتمین اجلاس بین المللی یاتا ، مهندس پرورش مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» نیزحضور داشت.
طی این اجلاس وضعیت صنعت هوایی در سال 2012 پرچالش برآورد گردید و قیمت بالای سوخت از دلایل اصلی کاهش سود دهی صنعت هوایی در جهان برشمرده شد و برنقش دولت ها به عنوان شرکای قوی در حمایت از موفقیت های صنعت هوایی بسیار تاكید گردید. از دیدگاه کارشناسان این حوزه لازم است دولت ها قدرت صنایع هوایی را از قید و بند رها سازند تا این صنعت محرک رشد اقتصادی واشتغال زایی گردد.
همچنین در این اجلاس بر نقش دولت ها در تامین امنیت و پایداری صنعت هوایی از طریق ایجاد زیرساخت های لازم ، وضع قوانین، تعیین مالیات و ... تاکید گردید و حمل و نقل هوایی با آمار یک حادثه از هر 7/2 میلیون پرواز در سال 2011 ایمن ترین راه مسافرتی تشخیص داده شد. در سال 2011 عملكرد 369 خط هوایی از بعد ایمنی كه ممیزی IOSA را با موفقیت پشت سر گذاشته بودند، از بعد ایمنی 52 درصد بهتر از خطوط هوایی دیگر برآورد شد.
در همین راستا تامین امنیت فرودگاه ها و نیز حمل بار مورد بررسی قرار گرفت و نمونه های عملیاتی سیستم های یاتا در این حوزه معرفی گردید.
از سوی دیگر آمار ارایه شده حاكی از نقش بلامنازع صنعت حمل و نقل هوایی در اقتصاد كشورها می باشد. صنعت حمل و نقل هوایی 56.6 میلیون شغل را در جهان حمایت می كند و رقم 2/2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی كمك می نماید. اگر صنعت حمل و نقل هوایی را یك كشور تصور كنیم، از نظر تولید ناخالص ملی رتبه نوزدهم را در جهان را به خود اختصاص می داد.
در سال 2011 صنعت حمل و نقل هوایی جابجایی كالا به ارزش 5.3 تریلیون دلار را به عهده داشته است كه معادل35 درصد ارزش كل كالای حمل شده در جهان می باشد.
استفاده از سوخت های با منشا گیاهی برای هواپیماها جهت كاهش آلاینده های محیط زیست از دیگر موارد مورد بحث و تاكید در خلال اجلاس سالیانه یاتا بود.
درحاشیه اجلاس شصت وهشتم یاتا ، مهندس پرورش مدیر عامل «هما»نشست هایی را با صفری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و تونی تایلر، دبیر کل یاتا برگزار نمود.
در ملاقات با دبیرکل یاتا ضمن استماع آخرین وضعیت و اقدامات یاتا برای رفع تعلیق "هما" در IATA Clearing House (ICH) ، IATA Billing & Settlement Plan(BSP) و IATA Cargo Agency Settlement Systems (CASS) ، از وی درخواست گردید که نسبت به آزادسازی درآمدهای حاصله "هما" در پوشش خدمات مذکور یاتا تا قبل از تعلیق در تاریخ 5 اکتبر 2011 اقدام لازم به عمل آید و وی درخصوص پیگیری این موضوع از واحد حقوقی یاتا قول مساعد داد.
در ملاقات با سفیر ایران در چین نیزطی گزارشی آخرین وضعیت "هما" به اطلاع وی و راهکارهایی برای رفع مشکلات "هما" مورد رایزنی و موافقت قرار گرفت./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.