سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت رقابت‌پذیری تولید داخل برای توسعه صادرات

رییس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر برنامه‌ریزی برای صادرات در شرایط رقابت‌پذیری تولید، گفت: تولیدکنندگان برای مقابله با واردات باید به کیفیت کالاها توجه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نظام‌الدین برزگری در همایش تحقق‌بخشی به شعار سال 91 در مسیر ارتقای کیفیت و استانداردسازی اظهار داشت: امروزه استانداردسازی کالاها اهمیت زیادی در بخش صنعت دارد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش استاندارد در فناوری‌ها و علوم جدید، تصریح کرد: استاندارد فقط مربوط به سازمان ملی استاندارد نمی‌شود، باید تمام ظرفیت‌های علمی، فنی و تخصصی کشور را به‌کار گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطرنشان کرد: تولید ملی به این معنا نیست که فقط صنعتگر وظیفه دارد، بلکه هم دولت در رابطه با این سال وظیفه دارد و هم تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان وظایفی دارند.

برزگری گفت: دولت وظیفه دارد ملزوماتی را که برای حمایت از تولید ملی نیاز است، فراهم کند و تولیدمحوری را به‌عنوان شاخص بپذیرد.

وی ادامه داد: اگر تولید و توسعه اقتصادی نباشد، آن کشور را توسعه‌یافته نمی‌گویند و در شرایط جنگ اقتصادی، تولیدکنندگان نقش مهمی دارند.

رییس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر فراهم آوردن دسترسی به فناوری‌های جدید و نیز حمایت‌های مالی از تولیدکنندگان، عنوان کرد: تولیدکنندگان برای مقابله با واردات باید به کیفیت کالاها و اصل مشتری‌مداری و رضایت مشتری توجه کنند و به‌دنبال تولیدات صادرات‌محور باشند.

برزگری تصریح کرد: تولیدکنندگان برای تامین مواد مصرفی نیاز به ارز دارد و خوشبختانه ماشین‌آلات بسیاری وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدات کشور به حد رقابت‌پذیری رسیده است و باید روی صادرات برنامه‌ریزی شود.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که عدم کنترل کالاهای بی‌کیفیت، سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، گفت: در صنایع لوازم‌خانگی، با کیفیت‌ترین کالاها در کشور تولید می‌شوند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.