سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرونده فساد مالي زرداری بسته نمي شود

سیاستمداران پاکستانی از دادگاه عالی این کشور خواسته‌اند تا نخست وزیر جدید را در جهت اقدام در مورد پرونده فساد زرداری تحت فشار قرار دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری نیشن پاکستان ؛ عده‌ای از سیاستمداران ارشد پاکستانی در نامه‌ای کتبی از دادگاه عالی پاکستان خواستند تا راجا پرویز اشرف نخست‌وزیر جدید این کشور را ملزم نماید تا با ارتباط با مقامات کشور سوئیس پرونده فساد آصف‌علی زرداری را به جریان بیندازد.

براساس اين گزارش ، عدم به جریان انداختن پرونده فساد زرداری از سوی "گیلانی"، عامل اصلی سلب صلاحیت دادگاه عالی پاکستان از وی بود که موجب برکناری نخست‌وزیر سابق این کشور شد.

در بین این سیاستمداران نام دکتر "مباشر حسن" یکی از سیاستمداران برجسته پاکستانی به چشم می‌خورد که وی روابط نزدیکی با "ذوالفقارعلی بوتو" رئیس جمهور اسبق پاکستان نیز داشته است.

مباشر حسن در دادخواست خود نوشته است: راجا پرویز اشرف باید از رد صلاحیت گیلانی درس عبرت گرفته و اقدامی مشابه اقدامی را که وی انجام داد، تکرار نکند.

وی درباره انتخاب پرویز اشرف ابراز نگرانی کرده و گفته است: گیلانی به طور آشکار از نوشتن نامه به مقامات سوئیسی خودداری کرد ، اشرف هم از مقامات ارشد حزب" مردم" است و ما نگران هستیم که وی نیز مشابه گیلانی رفتار نماید که این امر خلاف دستور دیوان عالی کشور است.

منابع آگاه اطلاع داده‌اند که در دادخواست مشابهی که به دادگاه عالی "سند" رسیده است، "مولوی سید اقبال حیدر" از شخصیت‌های برجسته ایالت سند نیز خواستار اقدام فوری پرویز اشرف در مورد پرونده فساد زرداری شده است.

ساعاتی پیش نیز "عمران خان"، رهبر حزب "تحریک انصاف" پاکستان که در جمع هواداران خود در "حیدرآباد" سخنرانی می‌کرد گفت: در صورتی که پرویز اشرف در مورد به جریان انداختن پرونده فساد زرداری تعلل کند به دادگاه عالی از وی شکایت می‌کنیم.

وی با انتقاد از زرداری گفت: تا زمانی که دولت وی سرکار باشد شاهد انتخاباتی آزاد و عادلانه در پاکستان نخواهیم بود.
برچسب ها: زرداری ، فساد ، پاکستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.