سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ وزیر کشور؛

حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و عراق سال گذشته از مرز 9 میلیارد و 700 میلیون دلار گذشت

وزیر کشور گفت : حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و عراق سال گذشته از مرز 9 میلیارد و 700 میلیون دلار گذشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 محمد مصطفی نجار در دومین روز اجلاس استانداران مرزی ایران و عراق که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاریست، با بیان اینکه روابط  ایران و عراق در سایه اشتراکات فراوان روند رو به رشدی دارد، اظهار داشت: اراده مسئولین دو کشور نیز بر توسعه همکاریهاست.

وزیر کشور همچنین گفت: درآمد کشور عراق از حضور زائرین ایرانی در این کشور سالانه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه  ایران برای توسعه همکاریهای بین دو کشور اقدامات موثری انجام شده است. بر توسعه همکاریهای استانهای مرزی تاکید کرد

نجار گفت: توسعه این همکاریها و تفاهم نامه های اجرا شده بین استانداران استانهای مرزی نقش بسزایی در توسعه همکاریهای ظرفین داشته است.

وزیر کشور به پتانسیل های بالای بخش خصوصی کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: این بخش جهت مشارکت در بازسازی عراق، اجرا پروژه های مختلف در این کشور، صدور خدمات فنی مهندسی و حضور در مناقصات برگزار شده در عراق آمادگی دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی بازارچه های مرزی به علت فراهم نبودن زیرساخت ها غیرفعال است، خواستار فراهم نمودن زیرساخت ها از سوی طرف عراقی شد.

وی همچنین با اشاره به دو توافق نامه حمل و نقل کالا و مسافر و توافق نامه سه جانبه ایران-عراق- سوریه در زمینه ترانزیت کالا از طریق عراق به سوریه که سال گذشته منعقد شد، خواستار اجرایی شدن این توافقات در آینده نزدیک شد.

نجار به موضوع ریزگردها نیز اشاره کرد و خواستار  شد طرف عراقی برای حل این مشکل اقدامات عملی لازم را انجام دهد./س




برچسب ها: وزیر کشور ، ایران ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.