سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصري ها بي صبرانه در انتظار اعلام نتايج انتخابات هستند

بعد از 17 ماه ناآرامی، بی ثباتی، انقلاب و برگزاری انتخابات در مصر، سرانجام روز سرنوشت ساز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرا رسید.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، در حالی که ساعاتی به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مصر نمانده است، مردم این کشور از ساعات اولیه صبح در میدان تحریر جمع شده اند تا بدانند بر اساس اطلاعیه ای که مقامات انتخاباتی در این کشور منتشر می کنند، چه کسی از دو نامزد رقیب، نامزد مورد حمایت اخوان المسلمین یا نخست وزیر سابق مصر، رئیس جمهور آینده آنان خواهد بود. با این حال، برخی از مصری ها بر این باورند که ژنرال های نظامی آینده آنان را در خصوص رئیس جمهور بعدی رقم زده اند.
ایین لی خبرنگار سی ان ان در قاهره گفت در آستانه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مصر، این کشور در التهاب به سر می برد. هر دو نامزد، اعلام پیروزی کرده اند و گفته اند که با چند درصد اختلاف، رقیب خود را پشت سر گذاشته اند. این خود نشان می دهد که رقابت بین دو طرف تا چه اندازه نزدیک است. اخوان المسلمین اعلام کرده است که هرگونه دست کاری در نتایج آرای انتخاباتی را نمی پذیرد.
وی افزود گروه های انقلابی نیز در مصر گفته اند که هیچ نوع دستکاری را در انتخابات نمی پذیرند و در صورت اعلام شدن شفیق به عنوان پیروز انتخابات در مصر، به خیابان ها خواهند آمد. از دیگر سو، ستاد انتخاباتی احمد شفیق گفته است که هر نتیجه ای که کمسیون عالی انتخاباتی اعلام کند، می پذیرد.
خبرنگار سی ان ان ادامه داد در حال حاضر، شورای عالی نظامیان مصر، نهادی است که کنترل این کشور را بر عهده دارد و اعلام کرده است که هیچ هرج و مرجی را بعد از اعلام نتایج انتخابات تحمل نمی کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.