سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/ دانش نامه /علمي

تاثیر افزودن شیر به چای خوب یا بد ؟

افزودن شیر به چای باعث تخریب آنتی اکسیدانها می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، امروزه اکثر مردم پس از بیدار شدن از خواب چای می نوشند. با چای خود قند یا اندکی شکر می خورند. اما برخی داخل چای، شیر می ریزند. یک تحقیق جدید نشان می دهد افزودن شیر به چای سبب از بین رفتن آنتی اکسیدانهای آن می گردد.

 در این بررسی معلوم شد افزودن دو قاشق چایخوری شیر برای کاهش اثر آنتی اکسیدانهای چای کافی است. البته مقدار فعالیت آنتی اکسیدانهای چای با توجه به میزان چربی موجود در شیر و مقدار شیری که داخل چای ریخته می شد، فرق می کرد.

 یکی از فواید مصرف چای، گشوده شدن رگهای خون است. طبق یک بررسی در سال 2007 معلوم شد افزودن شیر به چای مانع این خاصه می گردد. چون کازئین شیر به کاتچینهای چای می چسبد و از اثرگذاری آنها جلوگیری می کند. محققان سپس به بررسی همین موضوع در چای شیر پرداختند. چون آنتی اکسیدانهای چای سبز از چای سیاه بیشتر است. تاکنون در مورد تاثیر افزودن شیر به چای سبز تحقیقی انجام نشده است.

 زیرا مردم چای سبز را بدون همراه می نوشند. اما می توان حدس زد افزودن شیر از تاثیر کاتچینهای چای سبز نیز بکاهد. اما اگر کسی از مزه چای همراه با شیر خوشش بیاید و در عین حال فواید سلامتبخش چای را هم بخواهد چه کند؟

محققان می گویند راه حل، شیر سویا و بادام است که فاقد کازئین هستند. بنابراین اگر می خواهید از لذت نوشیدن چای و فواید آن بهره­مند شوید، آن را بدون همراه بنوشید یا به آن شیر سویا اضافه کنید./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.