سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

کشف ذخاير قطعي معادن سنگ هاي قيمتي در فارس

132 تن ذخیره قطعی معادن سنگ های قیمتی در استان فارس شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس مدیر زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور گفت : اجرای طرح شناسایی معادن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان فارس از مصوبات سفر استانی هیئت دولت به فارس است .
طهمورث یوسفی افزود : مراحل اجرای این طرح شامل برداشت های صحرایی ، مطالعات آزمایشگاهی ، تحلیل و پردازش داده ها و تلفیق نتایج حاصل از مراحل اکتشافی و مطالعاتی در مدت دو سال اخیر صورت گرفته است .
وی گفت : بر اساس نتایج اکتشافی ذخایر قطعی سنگ های قیمتی با ارزش گوهرشناسی نظیر انواع ژاسپر ، آگات ، سرپانتین ، سیلیس شیری ، رادیولاریت ، فسیل های نومولیت و مرجان در چند محدوده استان فارس شناسایی شده است .
مدیر زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور افزود : تنوع رنگ ،نوع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فراوری شده بیانگر این است که استان فارس ظرفیت بسیار مناسبی برای ذخایر انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دارد که با استخراج و فراوری آنها در استان اشتغالزایی کارآفرینی و آثار اقتصادی مناسبی به همراه خواهد داشت.
وی آمادگی مدیریت زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور را برای در اختیار قرار دادن نتایج حاصل از این اکتشافات به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت : امید است با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مراحل استخراج و فراوری آن ، شاهد فعالیتی مناسب در عرصه سنگ های قیمتی در استان فارس در سال تولید ملی باشیم ./س
برچسب ها: سنگ ، قیمتی ، معدن ، کشف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حدیثه
۱۱:۲۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
آی خدا. فارس با این همه ثروت خدادادی این طور باید تو محرومیت باشه