سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فایننشال تایمز ؛

بحران مالي اروپا روزبروز بر اقتصاد آلمان تاثير بيشتري مي گذارد

روزنامه فایننشال تایمز نوشت تاثیر بحران مالی منطقه یورو هر چه بیشتر بر اقتصاد آلمان آشکار می شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،  در نشانه دیگری دال بر تاثیر گذاری بحران منطقه یورو بر آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد میزان اعتماد تجار آلمانی به پایین ترین سطح در بیش از دو سال رسیده است.
شاخص نشان دهنده جو تجاری برای دومین ماه متوالی سقوط داشت و از 106.9در ماه مه به 105.3در ماه ژوئن رسید که پایین ترین میزان از مارس 2010 بوده است. این سقوط به عنوان شاخص روند رشد اقتصادی گواه دیگری است که روند بهبود اقتصاد آلمان در سه ماهه دوم سال با مشکل مواجه بوده است.
تجار آلمانی به طور فزاینده ای بیم دارند که بحران یورو دامن گیر آنها نیز بشود. کارستن برزسکی اقتصاد دان برجسته مستقر در بروکسل نیز می گوید تجار آلمانی بالاخره بحران جاری را حس کرده اند.
اقتصاد آلمان با پشتوانه صادرات در سه ماهه اول امسال نیم درصد رشد داشت و این امر به منطقه یورو کمک کرد که گرفتار رکود نشود. اما از ماه آوریل که تشدید نگرانی ها درباره آینده یونان
در منطقه یورو و مشکلات بانک های اسپانیا موجب کاهش خوش بینی تجار شد، َشاخص ایفو سقوط داشته است.
سقوط این شاخص در در ماه ژوئن نتیجه بدبینی هر چه بیشتر تجار درباره اوضاع شش ماه آینده بوده است گرچه ارزیابی بسیاری ها از شرایط کنونی تجارت در مقایسه با ماه مه اندکی بهبود داشت.
کاهش اخیر میزان اعتماد تجار آلمانی در واقع با کاهش فعالیت های اقتصادی آلمان در سه ماهه دوم طبق شاخص های مدیران خرید آلمان که اوایل این هفته منتشر شد، همخوانی داشت. ضعف آلمان استدلال ها در مورد کاهش نرخ اصلی بهره بانک مرکزی اروپا را از رقم یک درصد کنونی اش در نشست پنجم ژوئیه تقویت خواهد کرد گرچه این بانک هشدار داده  اقدامات آن نمی تواند مشکلات اساسی منطقه یورو را حل کند.
با اینحال بانک مرکزی آلمان همچنان درباره چشم انداز اقتصاد این کشور - با فرض اینکه بحران منطقه یورو از کنترل خارج نشود- نسبتا خوش بین است و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی آلمان امسال1.2درصد و سال 2013 حدود 1.7 درصد رشد داشته باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.