سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

جامعه کارگری با سایر اقشار جامعه متفاوت است

معاون اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه مخاطب کارگری جامعه گسترده ای است و کارگران دغدغه های خاص خودشان را دارند که با سایر اقشار جامعه متفاوت است.

محمد سلطانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان داشت: دانش آموزان، دانشجویان و ارتش ها به لحاظ ماهیت کارشان خود به خود به سمت ورزش و فعالیت های بدنی کشیده می شوند اما جامعه کارگران با بقیه اقشار جامعه متفاوت است.

وی ادامه داد: کارگران قشری هستند که دغدغه های معیشتی آنها بر سایر مسائل اولویت دارد و کارهای طاقت فرسا و مداومی را انجام می دهند که انگیزه لازم برای ورزش را کاهش می دهد.

وی افزود: از طرفی برای حضور کارگران در مجامع ورزشی در زمان های مناسب تر نیازمند موافقت کارفرمایان می باشد تا در این صورت حضور به عمل رسانند.

این مسئول با اشاره به نقش ورزش در سلامت کارگران تصریح کرد: سلامت این قشر می تواند هم کاهش هزینه ها را در بر داشته باشد و هم تاثیر مستقیمی در تولید و بهره وری نیروی کار داشته باشد.

وی امکانات ورزشی موجود در سطح کشور را ناکافی دانست و گفت: این ظرفیت قانونی را که زحمت کشیده اند و در سنوات گذشته ایجاد نمودند کافی نیست.

محمد سلطانی ادامه داد: 11 میلیون کارگر به همراه خانواده هایشان نزدیک به نصف جمعیت جامعه را شامل می شوند و ما باید اعتبارات خیلی بیشتری را برای آنان در نظر بگیریم.

وی در پایان گفت: باید زمینه های لازم به نحوی ایجاد شود که کارگران بتوانند خیلی ارزان از امکانات ورزشی استفاده کنند، در صورتی که در حال حاضر این امکان وجود ندارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.