سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

وجدان هاي آگاه و دولت هاي متعهد حفاظت محيط زيست را اولويت مي دهند

نماينده مردم تبريز ، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مسئوليت هاي خطير سازمان حفاظت محيط زيست در عصر توسعه صنعتي گفت: بشر به دليل عطش سيري ناپذير براي توسعه اقتصادي و صنعتي و بهره گيري فراتر از ظرفيت هاي طبيعي، در صورت نبود نظارت سازمانهاي مسئول، مي تواند حقوق نسل هاي آينده و پايداري اكوسيستم را پايمال نمايد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز سعيدي امروزدر بازديد از اداره كل حفاظت محيط زيست به توفيقات جمهوري اسلامي ايران در عمل به تعهدات بين المللي اشاره كرد و اضافه كرد: نسل هاي آينده در خصوص عملكرد زيست محيطي مديران، مسئولان و مردمان امروز قضاوت خواهند كرد.

وي با اشاره به آثار زيانبار اوليه خشك شدن درياچه اروميه مبني بر شور شدن و خشك شدن آبهاي زير زميني تشريح كرد: بحران زيست محيطي در منطقه و تعطيلي كشاورزي مي تواند بحران هاي اجتماعي همچون بيكاري ، اعتياد ، بزه كاري و ... را نيز بدنبال داشته باشد كه ضرورت نگاه فرابخشي و ملي به مديريت بحران را مي طلبد.

 نماينده دوره نهم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آمادگي نمايندگان منطقه براي پيگيري طرح هاي زود بازده در مديريت چالش هاي زيست محيطي تشريح كرد: متخصصان علاوه بر ارائه راهكار براي نجات درياچه بايستي نسخه هاي علمي براي سازگاري و مديريت در شرايط خشكسالي را براي سالهاي آينده ارائه نمايند .

وي استفاده از تجربيات كشورهاي مبتلابه را مفيد ولي بها دادن به دانش فني و بومي را اولی تر دانسته و اضافه كرد: عملكرد دولت در مديريت بحران درياچه اروميه ، توان علمي ، اعتقاد و حمايت كشور از محيط زيست را مورد محك سازمانهاي بين المللي قرار خواهد داد.

مدير كل حفاظت محيط زيست استان نيز با اشاره به ضرورت تزريق اعتبارات خشكسالي و مديريت گرد و غبار به استان آذربايجان شرقي متناسب با آثار زيانبار آن گفت : در مديريت درياچه اروميه تزريق منابع مالي بايستي به نهادي ناظر و غير اجرايي صورت پذيرد تا از هزينه كرد آن در راستاي انجام پروژه هاي غير مرتبط و جبران كاستي اعتبارات جاري خودداري گردد.

 بيوك رئيسي از برنامه ريزي براي نظارت بر عملكرد اعتبارات تخصيصي به مديريت بحران درياچه اروميه در دستگاههاي اجرايي خبر داده و اضافه كرد : برابر سند مديريت درياچه اروميه سازمان حفاظت محيط زيست بعنوان ناظر بر حسن اجراي مفاد سند بوده و اختيار پيگيري عملكرد سازمانهاي مسئول را دارد.

 مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي تشكيل فراكسيوني در مجلس شوراي اسلامي براي حمايت از طرح حفاظت از تالابهاي ايران را ضرورت و نياز تصميم سازي و تصميم گيري زيست محيطي در مجلس شوراي اسلامي دانسته و از نمايندگان مردم خواست اين اقدام مبارك را در مجلس نهم از خود به يادگار گذارند. /س
برچسب ها: وجدان ، دولت ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.