سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

فازمطالعاتی استفاده ازمشعل های بدون دود درشركت نفتی كارون آغازشد

رییس مهندسی فرآورش شركت بهره برداری نفت و گاز كارون از آغاز اجرای فاز مطالعاتی استفاده از مشعل های بدون دود در گستره عملیاتی این شركت خبر داد.

 
مهندس فرزاد حمزه لویی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان گفت: این پروژه با هدف كاهش آلودگی ناشی از دود مشعل ها طراحی شد و با اجرای آن شاهد كاهش آلاینده ها خواهیم بود.

وی درباره تولید گاز در میدان های تحت مسوولیت این شركت، گفت: براساس اطلاعات جمع آوری شده، برآورد می شود نیمه نخست امسال روزانه 693 میلیون و 300 هزار فوت مكعب گاز از مخازن نفتی در حوزه فعالیت این شركت در استان خوزستان تولید شود.

حمزه لویی اظهار كرد: پیش بینی های مهر 90 برای تولید گازهای همراه نفت در این شركت 667 میلیون و 700 هزار فوت مكعب در روز بود كه با دستیابی به رقم 675 میلیون و 200 هزار فوت مكعب در روز موفق به تحقق بیش از 101 درصد برنامه شدیم.

شركت بهره برداری نفت و گاز كارون، از شركت های بهره برداری تابع شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب است كه در چند سال اخیر در زمینه كاهش آلاینده های ناشی از سوختن گازهای همراه نفت گام های بلندی برداشته است.

طرح جمع آوری گازهای همراه نفت بنگستانی میدان های اهواز، آب تیمور، مارون، منصوری و كوپال موسوم به (آماك) كه بزرگ ترین طرح زیست محیطی شركت ملی نفت ایران محسوب می شود و در حوزه عملیاتی این شركت قرار دارد، بخش عمده گازهای همراه نفت میدان های پیش گفته در این مجموعه را فرآورش می كند و از سوزاندن آنها جلوگیری می شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.