سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تحصن مصري ها در ميدان التحرير

تحصن مصري ها در ميدان التحرير همچنان ادامه دارد

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، تحصن نامحدود صدها هزار معترض مصری همچنان در میدان التحریر در مرکز پایتخت در مخالفت با شورای نظامی حاکم ادامه دارد. 

تحصن کنندگان در میدان التحریر با سردادن شعارهایی علیه شورای نظامی حاکم به علت منحل کردن مجلس و صدور متمّم قانون اساسی موقت، از این شورا می خواهند که قدرت را در زمان مقرر به غیرنظامیان واگذار کند.
 
12 گروه سیاسی از جمله اخوان المسلمین و جنبش 6 آوریل درپی تعویق اعلام نتایج نهائی انتخابات ریاست جمهوری و بی توجهی شورای نظامی حاکم به درخواست مردمی برای لغو متمم قانون اساسی موقت در میدان التحریر تحصن کرده اند. 

اشرف بدرالدین عضو دیگر مجلس منحل شده مصر نیز تأکید کرد: ما مخالف واگذاری اختیارات ضابطین دادگستری به پلیس انتظامی و سرویس اطلاعات نظامی هستیم، زیرا چنین امری مصر را به دوران سیاه قانون وضعیت فوق العاده برمی گرداند.

محسن راضی عضو مجلس منحل شده مصر گفت: متمم قانون اساسی موقت نوعی تهدید محسوب می شود، اما چنین تهدیدهایی نمی تواند تأثیری در اراده مردم آزادیخواه مصر داشته باشد.

جمال صابر هماهنگ کننده برنامه استوار ایستاده ایم، خاطرنشان کرد: متمم قانون اساسی موقت نشان می دهد که شورای نظامی حاکم سرنوشت مردم را به دست گرفته است و می خواهده قدرت را حفظ کند.

عبده قاسم سخنگوی گروه مجروحان انقلاب هم گفت: متمم قانون اساسی موقت دخالت آشکار در امور سیاسی و عدم توجه به خواست مردم محسوب می شود، و نشان می دهد که نظامیان قدرت را به انحصار خود در آورده اند.

وجدی العربی هنرمند مصری نیز تأکید کرد: انحلال مجلس و واگذاری اختیارات ضابطین دادگستری به پلیس انتظامی و سرویس اطلاعات نظامی غیرقانونی است، و چرا باید نام پیروز انتخابات ریاست جمهوری تاکنون اعلام نشود؟
برچسب ها: مصر ، تجمع ، التحریر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.