سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگي سازمان بورس براي تامين مالي بخش معدن

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار از آمادگي اين سازمان براي كمك به شركتي هايي كه در بخش معادن كشور فعال هستند و نياز به تامين منابع مالي دارند، خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، علي صالح آبادي در جريان بازديد مسئولان سازمان و شركت‌هاي بورس و فرابورس و مديران بنياد مستضعفان از شركت فولاد كاوه جنوب كيش در بندر‌عباس، افزود: يكي از كمك‌هاي قابل تقدير بازار سرمايه به بخش توليد به خصوص معادن كشور، راه‌اندازي بورس فلزات و سپس تغيير آن به بورس كالا بود.

وي گفت: قبل از تشكيل بورس كالا، تعيين قيمت محصولات معادن كشور توسط مسئولان دولتي انجام مي شد و بخش خصوصي نقشي در اين زمينه نداشت.

صالح آبادي با اشاره به اين كه، بورس كالا كمك كرد تا قيمت ها در اين بخش شناور شود، افزود: بورس كالا طي اين مدت زمينه ورود بخش خصوصي به معادن كشور و افزايش ظرفيت توليد و استفاده از نقدينگي آنان را فراهم كرد.

وي در خصوص نقش ايميدرو براي پيشرفت بخش معادن كشور تاكيد كرد: مسئولان ايميدرو بايد هر چه سريع تر تكليف معادن كشور را مشخص و نسبت به واگذاري آن ها اقدام كند تا ما هم بتوانيم در زمينه تامين مالي به آنان كمك كنيم.

صالح آبادي با اشاره به ورود شركت‌هاي فولاد به بازار سهام گفت: حضور شركت هاي خصوصي در بخش توليد فولاد موجب تحرك اقتصادي در اين بخش شد، اما مشكل اين بخش عدم توليد كافي سنگ آهن جهت توليد فولاد است.

وي افزود: توليد سنگ آهن كشور پاسخگوي ظرفيت هاي توليد فولاد كشور نيست و بايد در بخش سنگ آهن سرمايه گذاري بيشتري انجام شود.

وي تاكيد كرد كه بايد به شركت هاي موجود در توليد سنگ آهن كمك شود تا آنان سنگ آهن بيشتري توليد كرده و كارخانجات فولاد نيز بتوانند با تمام ظرفيت هاي خود فعاليت كنند.

صالح آبادي هدف اصلي سفر مسئولان بورس كشور جهت بازديد از كارخانجات مختلف را آشنايي با بخش صنعت و شناسايي نقاط ضعف و قوت آنان عنوان كرد و گفت: اين بازديدها كمك مي كند كه در زمان سياست گذاري براي اين بخش بتوانيم به درستي از بخش توليد كشور حمايت كنيم.

شركت گسترش صنايع معدني كاوه پارس با 1/51 درصد، بنياد مستضعفان با 8/37 درصد و شركت مادر تخصصي مالي و سرمايه گذاري سينا با 92/10 درصد سهم بيشترين سرمايه گذاري را در شركت فولاد كاوه جنوب كيش انجام داده اند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.