سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر جديد پاکستان اولين پيام تبریک را دريافت كرد

نخست‌وزیر هند در پیامی رسمی انتخاب "راجا پرویز اشرف" به عنوان نخست‌وزیر جدید پاکستان را به وی تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد روابط دوجانبه این دو کشور رو به پیشرفت حرکت کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي پاكستان ؛ مان موهان سینگ در پیام خود به نخست‌وزیر پاکستان گفت: من مطمئن هستم که در طول دوره نخست‌وزیری شما، هر دو کشور به پیشرفت‌های زیادی در گفت‌وگوهای دو جانبه در تمام مسائل دست پیدا می‌کنند و با تقویت همکاری‌های خود در تمام زمینه‌ها در جهت منافع مردم هر دو کشور قدم برمی‌دارند.

پرویز اشرف 61 ساله ، پس از اینکه برای "مخدوم شهاب‌الدین" نامزد نخست حزب "مردم" پاکستان از سوی دادگاه عالی این کشور به خاطر دست داشتن در پرونده "افدرین" قرار بازداشت صادر شد، از سوی این حزب به عنوان نامزد اصلی کسب کرسی نخست‌وزیری معرفی گردید و پس از آن موفق به دریافت رأی مجلس برای اداره این سمت شد.

پرویز اشرف در اولین سخنرانی خود پس از نخست‌وزیری گفت: به دنبال پیشرفت مذاکرات صلح با کشور هند می‌باشد.

وی در این سخنرانی همچنین افزود: پاکستان در حال حال حاضر به دنبال تقویت روند گفت‌وگوها برای حل و فصل مسائلی مانند مسئله "کشمیر" است.

هند و پاکستان طی سالیان متمادی بر سر مسائل مرزی، دارای روابط تنش آمیزی بوده و تا کنون در سه مرحله به جنگ با یکدیگر پرداخته‌اند.

درباره مناطق مورد مناقشه "سیاچن" و کشمیر این دو کشور تاکنون چندین دور مذاکرات داشته‌اند اما نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل نشده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.