سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيسوادي در ميان سربازان افغان موج مي زند

بر اساس آمارهاي ارائه شده از طرف نيروهاي ناتو در افغانستان، بيش از 95 درصد از افرادي که به عنوان سرباز به ارتش و پليس افغانستان مي پيوندند سواد خواندن و نوشتن ندارند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر، با توجه به رشد روز افزون سربازان بي سواد در ارتش و پليس افغانستان، مسئولان بخش آموزش نيروها مجبورند قبل از آغاز آموزش نظامي به اين نيروها، آنان را در کلاس هاي خواندن و نوشتن حاضر کنند تا حداقل قبل از آموزش نظامي بتوانند نام خود را بنويسند و الفباي اوليه رياضي را ياد بگيرند.
افغانستان که خود را آماده مي کند تا اواسط سال آينده  مسئوليت امنيتي کشور را به دست بگيرد در ماه آوريل تعداد نيروهايش را به 343 هزار نفر رسانده است اما پيوستن نيروهاي بي سواد به ارتش و پليس سبب شد تا روند آموزش نظامي نيروها با کندي مواجه شود.
يکي از مسئولان عالي بخش مبارزه با بي سوادي و آموزش زبان در نيروهاي افغاني که خود افسري از ناتو است، مي گويد:30 سال جنگ در افغانستان سبب شد تا بسياري از مردم اين کشور درباره جنگ اطلاعات خوبي داشته باشند اما نه مي توانند بخوانند و نه مي توانند بنويسند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.