سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری اینترنتی از پشت کنکوری ها

فروش کتابهای آمادگی کنکور در یک سایت اینترنتی، ترفندی بود که پسری جوان از آن برای کلاهبرداری از دهها پشت کنکوری استفاده کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، چندی قبل دختر جوانی به دادسرای ناحیه 31 تهران رفت و گفت :گردانندگان یک سایت با آگهی فروش کتابهای کنکور او را فریب داده اند و 600 هزار تومان کلاهبرداری کرده اند.
دختر جوان در این باره گفت: چند ماه قبل عزمم را جزم کردم تا هرطور شده در کنکور قبول شود. یک روز که در اینترنت به دنبال پیدا کردن کتاب و جزوه های آموزشی بودم با سایتی روبرو شدم که اطلاعات خوبی از کنکور در آن آمده بود.
در یکی از آگهی های این سایت بسته ای شامل کتاب های کنکور ارائه شده و اعلام شده بود این بسته قبولی در کنکور را تضمین می کند. به این ترتیب من که تنها مشکل زندگی ام قبولی در کنکور بود همانطور که در سایت اعلام شده بود مبلغ 600 هزار تومان به حسابی که اعلام شده بود واریز کردم و منتظر دریافت کتابها شدم. با گذشت دو هفته از این ماجرا خبری از کتابها نشد و هرچه برای مدیران سایت پیام فرستادم جوابی دریافت نکردم.. دختر جوان تنها شاکی پرونده نبود چرا که پیش از او چند نفر دیگر نیز از گردانندگان این سایت شکایت کرده بودند. کلاهبرداران از هر کدام از پشت کنکوری ها مبلغی بین 200 تا 800 هزار تومان کلاهبرداری کرده بودند. به این ترتریب در نخستین اقدام این سایت مسدود شد و ردیابی گردانندگان این سایت در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت. از سوی دیگر ماموران با بررسی حساب بانکی که مالباختگان پولها را به آن واریز کرده بودند دریافتند این حساب متعلق به فردی است که چندی قبل کیفش سرقت شده و سارقان از کارت عابربانک او سوء استفاده کرده اند.
در حالی که روز به روز بر تعداد شاکیان پرونده افزوده می شد افسران پلیس فتا با ردیابی های سایبری شان توانستند مکانی که این سایت از آنجا به روز می شد را شناسایی کنند. در چنین شرایطی در عملیاتی غافلگیرکننده پسر جوانی بنام کاوه دستگیر شد.
ماموران در بازرسی از رایانه شخصی متهم به اطلاعاتی دست یافتند که جای تردیدی در کلاهبردار بودن وی باقی نمی گذاشت. به این ترتیب وی مجبور به اعتراف شد و کلاهبرداری از دهها پشت کنکوری را پذیرفت. متهم در این باره گفت: چون بیشتر کاربران اینترنت جوان و متقاضی شرکت در کنکور هستند به این فکر افتادم یک اگهی در سایتم منتشر کنم و کتابهای آمادگی کنکور را تبلیغ کنم.  این فکرم خیلی زود جواب داد و چند نفر پیام دادند و خواستار دریافت این کتابها شدند. به همین دلیل من هم شماره حسابی را اعلام کردم و چند روز بعد فهمیدم پول زیادی به حسابم واریز شده است. بر اساس این گزارش هم اکنون متهم در بازداشت بسر می برد و تحقیقات از او ادامه دارد. /ل 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.