سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عوامل سازمان سيا به تجهيز و سازماندهي شورشيان سوريه مشغولند

عوامل سيا براي سازماندهي و تجهيز شورشيان سوريه که درصدد براندازي حکومت بشار اسد رئيس جمهور اين کشور هستند ، در ترکيه مستقر شده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي  ورلد سوسياليست ؛ روزنامه نيويورک تايمز روز پنجشنبه با درج اين مطلب به نقل از برخي مقامات بلند پايه امريکايي و عوامل اطلاعاتي عرب نوشت عوامل سيا در حال سازماندهي و هدايت عمليات قاچاق تسليحاتي گسترده از جمله سلاح هاي خودکار ، آر پي جي ، تسليحات ضد تانک و مهمات هستند که اساسا از مرز ترکيه و با کمک برخي گروهها از جمله اخوان المسلمين سوريه و با کمک مالي قطر ، عربستان سعودي و ترکيه وارد مي شود.

اين در حاليست که پيش از انتشار اين مطلب ، ويکتوريا نولاند سخنگوي وزارت امور خارجه امريکا ادعا کرده بود امريکا در زمينه تجهيز مخالفان در سوريه دست ندارد.

وي در ادامه اظهارات خود از بشار الجعفري نماينده سوريه در سازمان ملل متحد که گفته بود قدرت هاي خارجي از گروههاي مسلح تروريستي در سوريه حمايت مي کنند و درصدد دامن زدن به تنش ها در سوريه هستند ، انتقاد کرد.


وال استريت ژورنال نيز هفته گذشته گزارش داد عوامل سيا و وزارت امور خارجه امريکا در حال همکاري با کشورهاي عربستان سعودي ، ترکيه ، قطر و ديگر متحدان خود براي کمک به ارتش آزاد سوريه هستند.

نتيجه اين عمليات ، افزايش قابل توجه خشونت هاي مسلحانه در سوريه ، افزايش شمار تلفات و مجروحان و نيز افزايش حملات تروريستي بوده است.

هيلاري کلينتون وزير امور خارجه امريکا نيز جنگ تبليغاتي گسترده اي را عليه مسکو به راه انداخته و گفته روسيه هليکوپترهاي جديد به دمشق داده است و اين در حالي است که موضوع مربوط به هليکوپترهاي قديمي است که سوريه چند دهه قبل خريداري کرده و براي تعمير به روسيه فرستاده بوده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.