سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ در سال تولید ملی صورت می گیرد:

ایجاد زنجیره تولید محصولات کشاورزی برای حمایت از تولید داخلی در خراسان رضوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از ایجاد زنجیره تولید بین تولید کنندگان ، بخش خصوصی و دولت در استان به صورت پایلوت خبرداد.

  سید محمد طباطبایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : در قالب طرح زنجیره تولید تفاهم نامه ای را بین پنج اتحادیه بخش دامپروری که مشکلات بیشتری داشته اند و بخش دولتی تنظیم کرده ایم تا بتوانیم از تولید داخلی استان در زمینه های تولید گوشت قرمز ، گوشت مرغ ، تخم مرغ و شیر حمایت کنیم.

وی افزود : سازمان جهاد کشاورزی ، سازمان صنعت ، معدن ، تجارت ، سازمان دامپزشکی و استانداری خراسان رضوی به عنوان نمایندگان دولت  و در یک طرف هم بخش خصوصی در تفاهم نامه ای به هم تعهداتی می دهند تا مشخص شود بخش دولتی چگونه از تولید حمایت می کند و بخش خصوصی چه تعهداتی برای تولید می دهد.

طباطبایی اظهار داشت : در همین زمینه تفاهم نامه ای بین اتحادیه تولیدکنندگان علوفه و اتحادیه دامداران صنعتی منعقد شده تا به موضوع خرید و برداشت علوفه وارد شوند و از این طریق زنجیره های تولید به هم وصل می شوند.

وی خاطر نشان کرد : ما از تشکل های تولیدی خواسته ایم که خود آن ها کارخانجات خوراک دام هم داشته باشند تا منافع آن در جیب خودشان برود و از طرفی باید برنامه ریزی کرد که دامداران با سرمایه در گردش خودشان بتوانند خرید کنند تا مثلا در فصل برداشت که جو قیمت مناسبی دارد خوراک دام مورد نیازشان را تأمین کنند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.