سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تسلط بر قوانین، كاهش انحرافات بودجه ای را به دنبال دارد

فرماندار شهرستان دماوند گفت: تبیین ملاحظات اجرایی قانون بودجه، كاهش انحرافات بودجه ای را به دنبال دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به ابلاغ بودجه سال 91 از سوی رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی، با ابتكار استاندار تهران در جهت تبیین ملاحظات اجرایی بودجه و به منظور كاهش مشكلات قانونی و حقوقی دستگاه های اجرایی در جهت هزینه كرد آن، این همایش یك روزه برگزار شد.

وی گفت: در جریان این همایش، مسؤولان دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی كشور و سایر ذیحسابان و دیگر دستگاه های نظارتی به تبیین و تشریح موازینی كه مدیران دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت آن هستند، پرداختند.

فرماندار دماوند خاطرنشان كرد: برگزاری این جلسه از آن جهت حائز اهمیت است كه در كاهش تخلفات احتمالی مسؤولان به واسطه عدم اشرافیت و عدم آگاهی آنان از قانون، جلوگیری می كند.

وی با اشاره به میزان آزادی عمل فرمانداران و دیگر مسؤولان محلی در هزینه كرد بودجه ابلاغی، اظهار داشت: سرفصل های مصرف بودجه كاملا مشخص است و یكی از اقدامات بسیار خوبی كه در سال های اخیر در این راستا انجام پذیرفته و دست مدیران اجرایی و به خصوص فرمانداران را در تبیین و توزیع بودجه باز گذاشته، در توزیع بودجه و اعتبارات تملك دارایی یا همان سرفصل عمرانی است.

قاسمی فرزاد تصریح كرد: این سرفصل با نظر مدیران شهرستانی و فرمانداران توزیع می شود و این گونه تصمیم گیری در شهرستان بسیار كارآمد و مؤثر خواهد بود.

وی در خاتمه خاطرنشان كرد: نهاد حاكمیتی شهرستان به صورت تكلیفی موظف به پیگیری پروژه های نیمه تمام و بر زمین مانده از سنوات گذشته است و بخشی از بودجه نیز به منظور توزیع شایسته و مناسب و پرداختن به اولویت های منطقه در اختیار مجموعه فرمانداری و مسؤولان دستگاه های تابعه شهرستان قرار می گیرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.