سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با توجه به فصل گرما عنوان شد؛

افراد دچار گرمازدگي 24 ساعت استراحت كنند

كارشناس آموزشي مركز مديريت حوادث اورژانس كشور به افرادي كه دچار خستگي گرمايي و يا كرامپ شده اند توصيه كرد به مدت 24 ساعت استراحت كنند.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛آرزو دهقاني، مدير روابط عمومي مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي اورژانس كشور درخصوص درمان خستگي گرمايي گفت: افراد در مواجهه با بيمار بايد آن را در محيط خنك به پشت بخوابانند و لباس هاي وي را كم كرده و بدنش را با آب سرد بشويند، حتي مي توانند از حوله مرطوب و كيسه يخ استفاده كنند.

وي افزود: بدن او را باد زده و به مصدوم مايع نمكي خنك داده شود براي اين كار يك قاشق چايخوري نمک را در يك ليتر آب حل كرده و سپس آن را در مدت يك ساعت به بيمار بدهند همچنين مي توان به مايع فوق يك قاشق غذاخوري شكر و يا پودر شيرين كننده اضافه كنند تا انرژي فرد تأمين شود.

مدير روابط عمومي مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي اورژانس كشور تصريح كرد: اگر بيمار سالمند است و يا نمي تواند مايع نمكي را تحمل كند، بايد او را به بيمارستان منتقل كنند همچنين كرامپ عضلاني با ماساژ و كشش بهبود پيدا مي كند و فشار مداوم به عضله و گرم كردن نيز، مي تواند كمك كننده باشد.

دهقاني گفت: افراد در زماني كه براي مدت طولاني در محيط گرم قرار مي گيرند، مايعات كافي نوشيده، قبل، حين و بعد از ورزش مايعات را فراموش نكنند و در ساعات گرم روز استراحت كنند.

به گفته وي، ساعات قرارگيري در معرض آفتاب را بايد محدود كرده و زماني كه در بيرون منزل هستند از كلاه هاي نقاب دار با لبه پهن استفاده كرده و در هواي گرم لباس هاي نازك، نرم و روشن بپوشند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.