سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/ برای حفظ سلامت بدن در مقابل آلاینده ها:

به درجه فیلتر ماسک ها در هنگام خرید توجه کنیم

پزشک متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از آنجایی که برخی ماسک ها فیلترینگ قوی و توانایی جلوگیری از نفوذ مواد ریزتر را هم دارند، لازم است قبل از خرید به درجه پیشگیری نوشته شده و توصیه های روی جعبه ماسک توجه شود.

آرش آریا در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج اظهار کرد: با توجه به اینکه ماسک های معمولی توانایی مقابله با ریزگردهای هوا را ندارند، می بایست برای تهیه یک ماسک استاندارد حتما از فروشگاه های کالای پزشکی و داروخانه ها اقدام به خرید کرد.
وی افزود: آلاینده های حاصل از سوختن گازوئیل و بنزین و برخی مواد دیگر به اندازه ای ریز هستند که تا حدودی از ماسک هم عبور می کنند و توصیه می شود در روزهایی که هوا آلوده گزارش می شود، افراد مبتلا به آسم تا میزان ممکن از منزل خارج نشوند.
آریا با اشاره به این نکته که عوامل محیطی تشدیدکننده آسم تا حدودی قابل کنترل هستند، تصریح کرد: با مواردی مانند عدم حضور در محل های پرترافیک شهری و خصوصا در کلان شهرها که سطح آلاینده ها افزایش می یابد، استفاده از ماسک های استاندراد و همراه داشتن اسپری برای مبتلایان به این بیماری می توان تا حدودی از بروز حمله های آسمی و تشدید بیماری جلوگیری کرد. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.