سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

حل مشکل بدحجابی از راه فرهنگی

مشکل بد حجابی باید از راه فرهنگی حل شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رئیس کل دادگستری استان گلستان پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به موضوع حجاب و عفاف در کشور گفت : برخورد انتظامی صرفا برخورد با معلول است که آثار درازمدت ندارد در حالیکه بدحجابی ناشی از فرهنگی است که حجاب را تحجر می دانند .

فاضلیان با بیان این که این فرهنگ ناشی از تهاجم استکبار جهانی است افزود: جوانان باید به این نتیجه برسند که چیزی که آنها را به صلاح می رساند پایبندی به ارزش های فرهنگی است و کسانی باید خجالت بکشند که به ارزش ها و فرهنگ دینی پشت کرده اند.

فاضلیان با بیان این که نگرانی متدینین در این زمینه مشهود است و وضعیت امروز در شان نظام اسلامی نیست تصریح کرد : در حوزه مقابله دستگاه قضائی آمادگی کامل دارد اما قوانین به اندازه کافی بازدارنده نیست و باید قوانین مناسب به تصویب برسد.

وی در ادامه سخنان خود از مکانیزه شدن سیستم قضایی استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت : برای اجرای این طرح هم اکنون زیرساختت ها در استان به طور کامل آماده شده است و حداکثر طی سه ماه آینده در استان اجرایی می شود.

احمد فاضلیان افزود : در این طرح خدمات قضایی از طریق دفاتر خدمات قضائی به مردم ارائه می شود که همه مراحل تنظیم شکواییه و غیره از طریق این دفاتر انجام می شود .

وی در ادامه به عملکرد دستگاه قضای استان اشاره کرد و گفت: سال قبل با 20 درصد افزایش ورودی پرونده 273 هزار پرونده وارد دستگاه قضای استان شده است و 70 هزار پرونده نیز در شورای حل اختلاف بررسی می شود.

فاضلیان اذعان داشت: در سال قبل 386 مورد درخواست عفو داشتیم که با 120 مورد آن که شامل جرایم خرد و افراد بدون سابقه می شد موافقت شد.

وی با اشاره به واحد ارشاد و معاضدت دادگستری، گفت: 66 هزار نفر از خدمات رایگان دادگستری استفاده کردند و 140 هزار تماس نیز با تلفن 129 دادگستری انجام شده است.

اول تا هفتم تیرماه به مناسبت شهادت دكتر آیت ا... بهشتی و 72 تن از یاران وی هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.