سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شدید رقابت های نظامی روسیه و غرب

رزمایش روسیه در مناطق همجوار قطب شمال آغاز شد و رقابت های نظامی روسیه و غرب شدت گرفت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، انتخاب مناطق همجوار قطبی روسیه برای برگزاری رزمایش امری تصادفی نیست و در واكنش به اینكه علاقه و توجه كشورهای همسایه قطب شمال به این منطقه رو به افزایش می باشد، صورت گرفته است.

این رزمایش امروز جمعه با شركت تعدادی از بمب افكن های راهبردی و دورپرواز روسیه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این رزمایش برای نمایش توانمندی هواپیماهای راهبردی و دورپرواز روسیه در جنگهای بزرگ غیرهسته ای برگزار می شود.

بنا بر این گزارش، در رزمایش روسیه در مناطق همجوار قطب شمال، بمب افكن های دورپرواز 'توپولف-22' موشك های بالدار پرتاب می كنند و همكاری با جنگنده های 'سوخو-27' در جنگ های هوایی را به نمایش می گذارند.

در این رزمایش همچنین سوخت گیری هوایی در شرایط قطبی هم تمرین می شود.

'صدای روسیه' اعلام كرد: در سال 2012 تمام كشورهای همسایه قطب شمال در این منطقه رزمایش برگزار كردند.

روسیه، آمریكا، دانمارك، نروژ و سوئد كشورهای همجوار قطب شمال را تشكیل می دهند.

با توجه به پدیده گرم شدن كره زمین و آب شدن یخ های قطب شمال، موضوع استفاده از منابع این منطقه وسیع مورد توجه همسایگان مدار شمال قرار گرفته است و این موضوع به ویژه در دو سال اخیر موجب بالا گرفتن مناقشه بین روسیه از یك سو و كشورهای غربی عضو ناتو یعنی آمریكا ،كانادا،نروژ و دانمارك از سوی دیگر شده است.

وجود این ذخایر بزرگ باعث تشدید رقابت ها برای مالكیت قطب شمال شده است و پیش بینی می شود در سال های آینده مناقشه بر سر منابع این منطقه و استفاده از آنها به چالشی بزرگ بین روسیه و ناتو تبدیل شود.

مسابقه برای تصاحب این منطقه از زمانی شتاب گرفت كه با آب شدن كوه های یخ به دلیل گرم شدن هوا در دهه های اخیر، دسترسی به قطب شمال آسان تر شد.

در مقابل كشورهای مجاور قطب شمال به سركردگی آمریكا با این رویكرد روسیه بشدت مخالفت می كنند و با برگزاری رزمایش های مشترك سعی دارند كه حضور خود در این منطقه راهبردی جهان از بعد ذخایر انرژی را رسمیت ببخشند.
برچسب ها: روسیه ، رزمایش ، قطب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.