سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشم عطار:

با حضور جشنواره به فيلم‌هاي ويدئويي نگاه جدي‌تري خواهد شد

با حضور جشنواره به فيلم‌هاي ويدئويي نگاه جدي‌تري خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هاشم عطار يكي از فيلم‌برداران جواني است كه تا كنون در پرونده كاري خود 6 فيلم سينمايي و حدود 30 اثر ويدئويي و چندين سريال تلويزيوني را به يادگار ثبت كرده‌ است وي از هنرمنداني است كه برخي از توليدات اين جشنواره را رصد مي‌كند و با ديد كارشناسي به فيلم‌ها به‌ويژه در حوزه تصويربرداري را تحليل مي‌كند وي در گفت‌وگو با روابط عمومي جشنواره فيلم ويديويي تهران گفت: با توجه به اين‌كه فيلم‌هاي ويدئويي همواره زير سايه فيلم‌هاي سينمايي در جشنواره فيلم فجر قرار داشتند، لذا اين جداسازي حركت مبارك و ميموني است و خوشحاليم كه مسئولين سينمايي به فكر مستقل برگزار كردن فيلم‌هاي ويدئويي بودند. بنابراين مطمئن باشيد كه نگاه تهيه‌كنندگان و فيلم‌سازان حوزه ويدئويي با حضور اين جشنواره نگاه جدي‌تري به عرصه فيلم‌هاي ويدئويي خواهد بود.

وی افزود: لذا اين جشنواره مي‌تواند وسواس و دقت نظري كه متأسفانه به‌تدريج در حوزه ويدئويي در حال از بين رفتن بود را مجدداً به اين نوع فيلم‌ها برگرداند و حالا مي‌بنيم كه كارگردانان فيلم‌هاي ويدئويي هم دغدغه تصوير، تدوين، كارگرداني و غيره دارند و اين يعني این‌که اين جشنواره تأثير داشته است.

این فیلمبردار اظهار داشت: اين جشنواره باعث خواهد شد كه بين فيلم‌سازان و تهيه‌كنندگان رقابت ايجاد شود و اين اتفاق، اتفاق خوبي است البته به‌ شرطي كه مسئولين جشنواره از همين حالا به فكر برگزاري دومين دوره باشند تا سال آينده، دستانشان پرتر حتي از امسال باشد.

وی همچنین گفت: اگر چه من بيشتر دغدغه حضور در كارهاي سينمايي را دارم اما اين امر باعث نمي‌شود كه در كارهاي ويدئويي كم‌كاري داشته باشيم هر چند كه ممكن است تعدادي از تهيه‌كنندگان حوزه ويدئويي به‌دليل بودجه كم اين نوع فيلم‌ها خيلي به‌دنبال كيفيت نباشند. اما مگر تماشاچي چه گناهي كرده كه بايد فيلم‌هاي ويدئويي را با كيفيت بد در تصويربرداري يا نورپردازي و غيره ببيند؟ امروزه در اكثر خانه‌ها، سينما خانواده وجود دارد و همه مردم، فيلم‌ها را در قاب بسيار بزرگي مي‌بينند و به‌راحتي متوجه ايرادهاي تصوير خواهند بود.

عطار در ادامه تأکید کرد: معمولاً فيلم‌سازان براي توليد يك اثر سينمايي، تلاش‌هاي زيادي مي‌كنند كه به استانداردهاي جهاني نزديك شود اما متأسفانه در حوزه ويدئويي اين وسواس كمتر ديده مي‌شود ولي اميدوارم با برگزاري جشنواره، ما شاهد اين حساسيت‌ها در عرصه ويدئو هم باشيم.

هاشم عطار خاطرنشان ساخت: با توجه به تعداد فيلم‌هايي كه من در اين جشنواره ديدم، حدود كمي از فيلم‌ها به لحاظ تصويربرداري و نورپردازي خوب بودند و مابقي دچار ضعف تصوير‌برداري بودند. غالباً تصاوير فُلو است، كيفيت تصوير كم است، تصاوير شب خيلي تيره و تار است و اين معايب زماني بيشتر به‌چشم مي‌خورد كه اين فيلم‌ها از پرده سينما پخش شود اميدوارم از اين پس تصويربرداران ما هم به اين عيبت توجه داشته باشند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.