سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجحاف در حق هنرمندان شهرستاني؛

ابداع شيوه‌هاي جديد هنري به نفع هنرمندان تهراني

بسياري از شيوه‌هاي جديد هنري از سوي هنرمندان استاني ارائه مي‌شود اما چون امكانات براي بيان ندارند متاسفانه اين شيوه‌ها به نفع هنرمندان پايتخت خواهد بود.

عليرضا محبي، هنرمند نقاش-خط در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در نمايشگاه نقاشي-خط كه در نگارخانه ساربان برگزار شده است آثاري با موضوعات مختلف از جمله كلام زيباي الله به نمايش گذاشته شده است.
وي اظهار داشت: در كنار اين آثار طرح‌هايي را نيز با استفاده از كلمات مختلف به نمايش گذاشته شده‌اند.
محبي تصريح كرد: آثار در ابعاد بزرگ با تركيب‌بندي خاص به نمايش گذاشته شده است.
وي اظهار داشت:‌در خلق آثار نقاشي-خط رنگ نقش تعيين كننده‌اي را برايم دارد در حقيقت در نقاشي-خط تلاش مي‌كنم كه از رنگ‌هاي مختلف و به عبارتي از تمامي رنگ‌ها استفاده مي‌كنم چرا كه جذابيت آثار را متفاوت و آن ها را منحصر به فرد مي‌كند.
وي در ادامه گفت:‌ هنرمندان استان‌هاي مختلف تلاش‌هاي فراواني در رشته‌هاي مختلفي كه به آن مي‌پردازند را صرف مي‌كنند.
محبي در ادامه به عدم حمايت از هنرمندان استان‌ها گفت:‌ متاسفانه عليرغم تلاش‌هايي كه هنرمندان استان‌ها در ارتقا و رشد هنرهاي تجسمي دارند اما اصلاً حمايت درستي از آن ها صورت نمي‌گيرد.
وي كه براي اولين بار طرح‌هايي را در قالب نقاشي -خط با ابعاد بزرگ و به شيوه‌‌اي خاص ارائه كرده است، گفت: براي اولين بار نقاشي- خط با ابعاد بزرگ و در حقيقت با ساختاري متفاوت را ارائه كرده‌ام اما به جهت همان عدم حمايت‌ها و نداشتن امكانات براي بيان اطلاعات و به عبارتي اطلاع‌رساني پيرامون فعاليت‌هاي هنرمندان استاني ارائه نمي‌شود بنابراين هنرمندان استاني همه نمي‌توانند ابداعات خود در حوزه هنرهاي تجسمي ارائه كنند.
وي گفت: اين در حالي است كه هنرمندان پايتخت امكانات لازم را در اين ارتباط دارند بنابراين گاهي اوقات ابداع شيوه هنرمندان استاني به نفع هنر مندان پايتخت تمام مي‌شود چرا كه كسي نمي‌داند اولين ابداع كننده يك اثر هنري هنرمند استاني بوده و به راحتي آن را به نام هنرمند پايتخت بيان مي‌كنند.
وي گفت: نمايشگاه نقاشي-خط تا 5 تير در نگارخانه ساربان ادامه دارد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.