سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسانگ براي پناهندگی به اکوادور اعلام آمادگي کرد

بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکیلیکس که به سفارت اکوادور در لندن پناه برده، برای زندگی در اکوادور اعلام آمادگی کرد و گفت: این کشور کاملا از پیشنهاد پناهندگی وی حمایت کرده است.

خبرگزاری رویتر، جولیان آسانگ که برای جلوگیری از استرداد به سوئد و رسیدگی به اتهاماتی درباره سو استفاده جنسی به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است و پلیس انگلیس در صورت ترک این سفارتخانه وی را بازداشت خواهد کرد در مصاحبه تلفنی با رادیو استرالیا از بیم اینکه به آمریکا فرستاده و با اتهامات احتمالی مربوط به پایگاه ویکیلیکس روبرو شود ابراز نگرانی کرد.

آسانگ گفت مردم اکوادور کاملا از وی حمایت کرده اند و گفته می شود سفیر اکوادور در استرالیا در اظهاراتی از وی حمایت کرده است.

وی افزود: امیدوارم درخواست پناهندگی من با نظر مساعد بررسی شود.

رافائل کورئا، رئیس جمهوری اکوادور گفته است که کشورش در حال بررسی درخواست آسانگ برای دریافت پناهندگی است.

آسانگ که در پایگاه اینترنتی خود اطلاعات محرمانه ای درباره برنامه های آمریکا منتشر کرد نگران است که در صورت استرداد به سوئد ، برای رسیدگی به اتهاماتش که احتمالا مجازات اعدام را به همراه دارد به آمریکا بازگردانده شود.

آخرین مرحله محاکمه آندرس برویک، عامل کشتار تابستان سال گذشته در نروژ، از صبح روز پنجشنبه آغاز شد.

در این جلسه، یکی از دادستانها با "ماشین آدم کشی” عنوان کردن آقای برویک، تاکید کرد که او نه به شکل هیجانی و ناگهانی بلکه بصورت کاملا برنامه ریزی شده مبادرت به قتل عام بیشترین تعداد ممکن انسان کرده است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.