سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق قراردادهاي نفتی فرانسه با کردستان را باطل اعلام كرد

معاون نخست‌وزیر عراق به سفیر فرانسه درباره عقد قرارداد شرکت‌های فرانسوی با منطقه کردستان بدون مجوز دولت مرکزی عراق هشدار داد و گفت که از نظر بغداد این قراردادها باطل است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رويترز ؛ بغداد بار دیگر به شرکت‌های فرانسوی درباره امضای قراردادهای نفتی با منطقه کردستان و یرخی دیگر از حاکمیت‌های محلی عراق بدون مجوز دولت مرکزی عراق هشدار داد و اعلام کرد که در صورت اثبات امضای چنین قراردادهایی نیز تمامی آنها از سوی دولت مرکزی فسخ می‌شود.

این هشدار طی دیدار دیروز "حسین الشهرستانی" معاون نخست‌وزیر عراق در امور انرژی با "دنی کویر" سفیر فرانسه در عراق اعلام شد.

در بیانیه صادره از دفتر شهرستانی آمده است که در این دیدار، بغداد تمایل خود برای توسعه روابط دو جانبه با پاریس بویژه در بخش انرژی و صنایع راهبردی بزرگ را نشان داد.

وی تاکید کرد: شرکت‌های فرانسوی موجود در عراق بویژه شرکت بزرگ "توتال" اگر قراردادی با منطقه کردستان یا هر منطقه دیگر در عراق بدون اطلاع و مجوز دولت مرکزی امضا کرده باشد، باید بداند که قراردادش کاملا باطل و فسخ است.

این درحالی است که این شرکت، پیش از این اعلام کرده بود که در حال سرمایه‌گذاری در منطقه کردستان عراق است. این شرکت در زمینه نفت در عراق سرمایه‌گذاری می‌کند.

وزارت نفت عراق در مارس گذشته نیز به این شرکت بطور شفاف هشدار داده بود که با آن نیز مانند سایر شرکت‌های نفتی خارجی برخورد خواهد کرد و در صورتی که با منطقه کردستان بدون اجازه دولت مرکزی قراردادی ببندد باید بداند که باطل و غیرقانونی است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.