سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/مدیر عامل شرکت توزیع گاز ایران؛

70درصد انرژی کشور وابسته به گاز است

مدیر عامل شرکت توزیع گاز ایران گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد انرژی کشور وابسته به گاز است.

 مجتبی شیخ بهایی در حاشیه افتتاحیه سه نمایشگاه بین المللی و تخصصی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: صنعت نفت یکی از کلیدی ترین و مهم ترین صنایع کشور به حساب می آید که نقش تاثیرگذاری را در اقتصاد کشور بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان این که دشمن نیز همین بخش را نشانه گرفته است، افزود: کاری که دشمن چندی پیش در خصوص تحریم بنزین کرد نیز از همین موضوع نشات می گرفت.

مدیر عامل شرکت توزیع گاز ایران تاکید کرد: با این حال با همت موجود در مجموعه پتروشیمی وزارت نفت، وابستگی کشور به بنزین وارداتی رفع شد.

وی با اشاره به وجود بیش از ده هزار جایگاه سوخت سی ان جی در سراسر نقاط ایران ابراز داشت: این جایگاه با ظرفیت بیش از 20 میلیون متر مکعب گاز در روز برابر با 20 میلیون لیتر بنزین اقدام به سوخت رسانی می کنند.

شیخ بهایی با تاکید بر این که صنعت نفت بیش از 60 درصد نیازهای کشور را تامین می کند، متذکر می شود:همچنین این صنعت یکی از خطرناک ترین صنایع موجود پس از صنعت اتمی است.

وی میزان بهره مندی خانواره های شهری و روستایی را از نعمت گاز طبیعی به ترتیب 96 درصد و 59 درصد دانست و عنوان کرد:همچنین بیش از 67 نیروگاه برق در سراسر کشور نیز از گاز برای تولید برق استفاده می کنند./س


برچسب ها: مجتبی ، شیخ ، بهایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.