سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/دبیر سندیکای صنعت برق ایران:

مجلس با وضع قوانین، زمینه استفاده از انرژی های نو را فراهم کند

دبیر سندیکای صنعت برق ایران گفت: با آزادسازی قیمت ها و افزایش نرخ حامل های انرژی از انرژی های نو استقبال شد و در چنین شرایطی مجلس می تواند با وضع قوانین، سرمایه گذاری در انرژی های نو را برای مردم جذاب تر کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  مهندس صالحی، در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری گاز، نفت، پتروشیمی و صنایع وابسته، هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران و هشتمین نمایشگاه بین المللی آب، فاضلاب و صنایع وابسته اظهار داشت: خوشبختانه صنعت برق ایران طی سه دهه پس از انقلاب رشد چشمگیری داشته این مساله بیانگر حمایت همه دولت ها از این صنعت حیاتی است.

دبیر سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به نامگذاری امسال گفت: برای رسیدن به رشد و بالندگی در صنعت برق باید به تولید داخلی و خروج ظرفیت ها به خارج از کشور فکر کرد.

وی کاهش هزینه های تولید را زمینه ای برای افزایش صادرات عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات صنعت برق، هزینه های تمام شده در این صنعت است که متاسفانه این هزینه ها به دلیل نرخ تورم و تسهیلات بانکی در ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است .

صالحی با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر تولید صادرات محور اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ها و حضور هیات های تجاری می تواند موقعیت هایی را ایجاد کند تا صنعت برق ایران به سایر کشورها معرفی شود.

وی تاکید کرد: حضور هیات های تجاری افغانستان بسیار خوب است اما باید تلاش شود تا از سایر کشورها نیز به عنوان خریدار و جامعه هدف در نمایشگاه های صنعتی شرکت کنند.

دبیر سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در زمینه صنعت برق اظهار داشت: پس از مرکزیت تهران، پراکندگی شرکت های صنعت برق در خراسان بیشتر است و همین امر سبب شد تا اولین شعبه سندیکای برق در خراسان دایر شود.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه خراسان رضوی جایگاه حمایت و پشتیبانی از صنعت برق را داشته و از سوی دیگر نیز صادرات برق به کشورهای همجوار از طریق این استان آسان تر بوده و همین مساله خراسان را به قطب قابل توجهی تبدیل کرده است.

صالحی در خصوص سرمایه بری صنعت برق اظهار داشت: در دنیا 1 دلار برای نفت و 4 دلار برای برق سرمایه گذاری می شود و می طلبد برای ارتقای این صنعت بیش از پیش تلاش نمود تا بتوان با کشورهای تراز بالا برابری نمود.

وی استفاده از تکنولوژی های جدید، رعایت استانداردها، کیفی سازی و بازارهای صادراتی را مهمترین عامل رشد و شکوفایی صنعت برق عنوان کرد./س 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.