سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امتناع رئیس جمهور برزیل از دیدار با احمدی نژاد

روزنامه پرتغالی زبان اوگلوبو مدعی شد: دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل درخواست رئیس جمهور ایران را برای دیدار رد کرده است و همین موضوع موجب تیره شده روابط برزیل - ایران شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،هیئت ایرانی که به منظور شرکت در کنفرانس ریو +20 به برزیل آمده، به شدت از تصمیم دیلما روسف ناراحت شده است.
این روزنامه آورد مسئله دیگری که موجب تیرگی روابط شده، به تعویق انداختن رونمایی از ستون بدل تحت جمشید بود. این ستون را دولت ایران اهدا کرده است. شهرداری ریو دوژانیرو علت تعویق رونمایی از این ستون بدل تحت جمشید را آماده نبودن محل عنوان کرده است.
بر اساس این گزارش، روز جمعه نیز، ادواردو پائس، شهردار ریو دوژانیرو، رونمایی از یک ستون بدل ستون‌های تخت جمشید که از سوی دولت ایران به این شهر اهدا شده‌است را لغو کرد و این مراسم رونمایی را به تاخیر انداخته‌است.رسانه‌های برزیلی توضیح بیشتری در مورد علت رد درخواست دیدار احمدی‌نژاد توسط خانم روسف نداده‌اند.
روزنامه "آلگماینر" چاپ نیویورک، روز 12 ژوئن خبر داد که رهبران اقلیت یهودی برزیل از وزارت امور خارجه این کشور خواسته‌بودند تا برنامه دیدار دیلما روسف با رییس‌جمهوری ایران را لغو کند. بنا بر این گزارش، این گروه‌ها ازجمله «کنفدراسیون هواداران اسرائیل در برزیل» نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران و انکار هولوکاست توسط محمود احمدی‌نژاد را دلیل این درخواست عنوان کرده‌اند و والتر فلدمان، یکی از اعضای کنگره برزیل نیز محمود احمدی‌نژاد را خطری برای برزیل و آمریکای جنوبی خوانده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۱
علی
۰۲:۰۸ ۰۳ تير ۱۳۹۱
این هم یکی دیگه از سناریوهای صهیونیستهای کثیف غاصب
علی
۱۹:۱۱ ۰۱ تير ۱۳۹۱
دروغه
رضوی
۱۷:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۱
تو مسایل سیاسی این جور چیزها عادیه ،
ابروی ملت به ایستادگی و پا فشاری بر خواسته حق خود می باشد نه عدم دیدار یک سیاستمدار پیرو صهیونیست
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۱ تير ۱۳۹۱
ای داد بیداد. بازم؟
عارف شیخ شعاعی
۱۴:۱۴ ۰۱ تير ۱۳۹۱
آفرین به احمدی نژاد که کاری کرده یهودی های نامردپست ازش متنفرن.
آفرین حاج محمود.
الهم عجل لویک الفرج
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۱
دمشون گرم

تا کی این احمدی نژاد و کم محل کنن ابروی ما رو هم برده