سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صديق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هیچگاه از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم

مسئول سياسي دانشجويي دانشگاه تربيت معلم گفت: ديپلماسي عزتمند ايران مي تواند حقانيت ايران را در دنيا مطرح کند و ايران محتاج به رد يا تأييد گروه 1+5 نيست.

سجاد صديق مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت معلم درگفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند مذاکرات در مسکو اظهارداشت: قبل از مطرح کردن موضوع موفقيت آميز بودن يا نبودن مذاکرات مسکو بايد چند مولفه را مدنظر قرار بدهيم و يکي از اين مولفه ها که در بحث سياست خارجي مطرح است، بحث حفظ عزت و اقتدار ملت است.

وي با بيان اينکه در دين و سياست ما به هيچ وجه سرسپردگي لحاظ نشده است، افزود: مواضع جمهوري اسلامي ايران مواضع به حقي است و به همين دليل نبايد از حقوق خود کوتاه بياييم.

صديق با بيان اينکه مصلحت ملت ما در جايي است که عزت و اقتدار ما را حفظ کند، تصريح کرد: در آيات شريفه قرآن بر اين مسئله تاکيد شده که  "کفار دست از سر شما بر نمي دارند مگر آنکه شما دست از دينتان برداريد"،‌لذا بحث مخالفت با حقوق هسته اي ما به اين بر مي گردد که ما از اقتدار ديني خود دست برداريم.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت معلم با تاکيد بر اينکه با وجود اينکه غرب به دليل شکست هاي متعدد، تاحدي سعي کرد در مقابل ايران عقب نشيني کند؛ اما اين عقب نشيني به معني اين نيست که حق ما را بپذيرند، يادآورشد: ديپلماسي عزتمند ايران مي تواند حقانيت کشورمان را در دنيا مطرح کند و ايران به محتاج به رد يا تأييد آنها نيست.

صديق اضافه کرد: مصالح غرب ايجاب مي کند که به دليل ضعف هاي اقتصادي و سياسي به صورت مقطعي از مواضع خود عقب نشيني کند؛ اما اين به معني روند رو به جلوي مذاکرات نيست و زماني رو به جلو تعريف مي شود که با مصلحت و عزت کشورمان سنجيده شود.

صديق در پايان با بيان اينکه نبايد به حرف هاي غربي ها اعتماد داشته باشيم، خاطرنشان کرد: غرب و اروپا هيچگاه حاضر به کوتاه آمدن در تعليق غني سازي نيست و البته بايد بدانند که ايران هم کوتاه نخواهد آمد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.