سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدر علم و فناوري اطلاعات ايران؛

فروشگاه هاي الکترونيکي در ايران به شدت رواج پيدا کرده است

چنانچه پشتيباني هاي لازم در سطح ملي از فروشگاه هاي الکترونيکي انجام شود مي توان بخشي از مشکلات ترافيکي و آلودگي محيط زيست را در شهر هاي بزرگ برطرف کرد.

دکتر علي اکبر حلالي پدر علم و فناوري اطلاعات ايران با بيان اينکه برخي از فروشگاه هاي زنجيره اي نيز همزمان فروشگاه الکترونيکي دارند به خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:برخي از اين فروشگاه ها موفق عمل کرده اند به طوري که توسط صنعت، معدن و  تجارت ارزيابي شده و به رسميت در آمده اند.
 
وي افزود: البته مشکلاتي برسر راه توسعه فروشگاه هاي الکترونيکي وجود دارد که از آن جمله مي توان به پنهاي باند محدود و دسترسي شهروندان اشاره کرد که نمي توانند با کيفيت بالا کالاي مورد نظر خود را مشاهده کنند.
 
وي ادامه داد: از نظر فرهنگي و تبليغاتي نيز کار زيادي براي معرفي اين فروشگاه ها در سطح کشور انجام نشده  و هنوز مردم اطلاع درستي از نحوه خريد و استفاده از اين فروشگاه ها را ندارند.
 
دکتر جلالي با بيان اينکه در زمينه پرداخت الکترونيکي مشکل خاصي وجود ندارد اظهار داشت: هنوز مردم به اين فروشگاه ها اعتماد ندارند و به راحتي پرداخت الکترونيکي را با آنها به لحاظ امنيتي انجام نمي دهند.
 
وي اضافه کرد: در حال حاضر مهمترين فروشگاه اينترنتي مربوط به محصولات ايران خودروست که ميليارد ها تومان بروي آن خريد و فروش انجام شده است.
 
** بيش از 300 فروشگاه مطمئن الکترونيکي در کشور وجود دارد
 
 
در ادامه دکتر جلالي شهرهايي مثل اصفهان و مشهد را داراي فروشگاه هاي اينترنتي عنوان کرد و گفت: فروشگاه هاي الکترونيکي فرصتي استثنايي هستند که شهرهاي کوچک مي توانند از طريق آنها کالاهاي خود را به کل ايران معرفي کرده و به فروش برسانند که اين کالا از طريق پست به دست مشتري مي رسد.
 
 
وي اذعان داشت: با توسعه شهر هاي الکترونيکي که در حال انجام است، پيش بيني مي شود تمام فروشگاه هاي موجود در کشور در آينده الکترونيکي شوند.
 
پدر علم و فناوري اطلاعات ايران خاطر نشان كرد: بايد هر چه زودتر به سمت فروشگاه هاي الکترونيکي و توسعه آنها حرکت کنيم تا زمينه اشتغال بيشتري را براي افراد فراهم کنيم و هم چنين از رفت و آمد هاي اضافي مردم و ايجاد ترافيم در شهر ها بکاهيم./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.