سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايجاد کارگروه unwto در معاونت گردشگري

معاون گردشگري کشور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ايجاد 12 کارگروه تخصصي براي ورود گردشگران خارجي، از ايجاد کارگروه unwto در اين معاونت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، منوچهر جهانيان معاون گردشگري كشور در به گزارش ميراث آريا(chtn)، «منوچهر جهانيان» با بيان اين خبر در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در جلسه‌اي که با دبيرکل سازمان جهاني جهانگردي داشتيم، مقرر شد اين سازمان در کنار همکاري با ايران در جذب گردشگر، براي ايجاد کارگروهي مشترک نيز ما را همراهي کند.

وي همچنين درباره برگزاري کارگاه‌هايي با حضور معاون اجرايي دبيرکل و مدير منطقه آسيا در سازمان جهاني جهانگردي ايران گفت: خوشبختانه با هماهنگي‌هاي به عمل آمده طي هفته‌هاي آينده معاون اجرايي دبيرکل و مدير منطقه آسيا به ايران مي‌آيند و در کارگاه‌هاي آموزش‌هاي تخصصي گردشگري شرکت مي‌کنند.

اين مقام مسوول برگزاري کارگاه‌هاي گردشگري مذکور را را ويژه اقشار مختلف دست‌اندرکار در حوزه گردشگري خواند و بيان کرد: برخي از اين کارگاه‌ها براي اصحاب رسانه و اساتيد دانشگاه پيش‌بيني شده است تا با آشنايي با اين ظرفيت‌ها بتوانند در بازتاب آن به سايرين با ما همکاري کنند.

معاون گردشگري کشور همچنين از آغاز اجراي طرح سفرهاي تابستاني کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در نوروز امسال برنامه‌ريزي ستاد تسهيلات سفرهاي کشور به‌خوبي انجام شد و برنامه‌ريزي براي ايجاد ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني نيز از نيمه خرداد به استان‌هاي مختلف ابلاغ شد.

اين مقام مسوول با اشاره به برنامه‌ريزي براي خدمت‌رساني مطلوب و برگزاري جشن‌ها، جشنواره‌ها و ايجاد شرايط براي اسکان و پذيرايي از گردشگران تابستاني تاکيد کرد: در ايام تابستان نيز مانند نوروز نظارت و استانداردسازي در تمام مراکز مرتبط با گردشگران از 10 روز قبل آغاز شده و خيلي جدي در حال پي‌گيري است و به‌زودي اولين جلسه ستاد برگزاري سفرهاي تابستاني نيز در مرکز برگزار مي‌شود.

جهانيان همچنين از اضافه شدن يک معاونت جديد به ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني خبر داد و گفت: با توجه به اهميت وضعيت آب و هوا در سفر، رئيس سازمان هواشناسي کشور نيز به عنوان يکي از معاونت‌ها به عضويت ستاد تسهيلات سفرهاي کشور منصوب شد تا خدمات مطلوب‌تري در اختيار گردشگران قرار گيرد.

وي با اشاره به حمايت از برنامه‌هاي پيشنهادي رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري در معاونت گردشگري تصريح کرد: بر همين اساس در اسفندماه گذشته به منظور جذب طبيعت‌گردان از کشورهاي مختلف، اداره کل طبيعت‌گردي در معاونت گردشگري تشکيل شد.

وي افزود: طبيعت‌گردي يکي از اقسام پرطرفدار گردشگري در دنياست به‌گونه‌اي که پيش‌بيني مي‌شود در سال 2020 ، 50 درصد گردشگران در حوزه طبيعت‌گردي حضور داشته باشند.

معاون گردشگري کشور همچنين از آغاز فعاليت اداره کل آموزش، بازاريابي و تبليغات گردشگري در هفته آينده خبر داد و گفت: با توجه به اهميت مقوله آموزش و وجود 7 هزار فارغ‌التحصيل گردشگري و 12 هزار دانشجوي مشغول به تحصيل در اين رشته اميدواريم بتوانيم برنامه‌ريزي بهتري در زمينه آموزش حوزه‌هاي مختلف گردشگري داشته باشيم و در اين زمينه حتي اعزام مديران و کارکنان دولتي و اساتيد اين حوزه به خارج را در نظر داريمس/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.