سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان پاکستان براي انتخاب نخست وزير جمعه نشست برگزار مي‌کند

آصف علي زرداري رئيس جمهوري پاکستان پارلمان را به نشستي در روز جمعه براي انتخاب نخست وزير جديد اين کشور فرا خواند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، نخست وزير جديد قرار است به جاي يوسف رضا گيلاني انتخاب شود . يوسف رضا گيلاني سه شنبه براساس حکم ديوان عالي برکنار شد زيرا با درخواست اين دادگاه براي آغاز پيگردهايي عليه رئيس جمهوري به سبب فساد مالي مخالفت کرده بود.

اين مقام دولتي پاکستاني تصريح کرد نشست مجمع ملي که نخست وزير را انتخاب مي کند، هفده و سي دقيقه جمعه به وقت محلي ( دوازده و سي دقيقه به وقت گرينويچ) آغاز خواهد شد.
برکناري گيلاني که از زمان به قدرت رسيدن زرداري در سال 2008 نخست وزير است بي ثباتي سياسي را براي دولتي که پيش از اين با حملات افراطيون تحت رهبري طالبان و بحران شديد اقتصادي درگير است، تشديد مي کند.

حزب مردم پاکستان به رياست زرداري و گيلاني که ائتلاف دولتي را رهبري مي کند پس از اين برکناري يا بايد به حکم ديوان عالي گردن نهد و يا يکي ديگر از رهبران خود را به جاي گيلاني انتخاب کند و يا اينکه به اين حکم اعتراض کند و وارد زورآزمايي پرخطر با دستگاه قضايي شود.

شماري از ناظران و کارشناسان از سه شنبه اعلام مي کنند زرداري انتخاب ديگري به جز انتخاب نخست وزير جديد ندارد.

زرداري که بسيار نامحبوب است سه شنبه شب رايزني هايي را با رهبران حزب مردم و ديگر اعضاي ائتلاف دولتي پاکستان آغاز کرد.

ديوان عالي پاکستان با برکناري گيلاني به طور غير مستقيم خود زرداري را هدف قرار داده است .
 بالاترين نهاد قضايي پاکستان خواستار ازسرگيري پيگردها عليه زرداري به سبب اختلاس منابع دولتي در سطح دوازده ميليون دلار ( نه ميليون و 500 هزار يورو) به همراه همسرش بي نظير بوتو  در زمان نخست وزيري بوتو (1988 - 1990 و 1993 -1996) است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.