سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مذاکرات مشترک هیئت های عالیرتبه ایران و بولیوی مورد تاکید قرار گرفت؛

لزوم همگرایی بیش از پیش کشورهای مستقل و عدالت طلب در مسیر سازندگی

روسای جمهور ایران و بولیوی با اشاره به اینکه دولت‌ها و ملت‌های عدالت‌طلب باید در برابر فشارها و زیاده‌خواهی قدرت‌های استکباری در کنار یکدیگر باشند بر لزوم توسعه و گسترش روابط و مناسبات همه جانبه میان تهران – لاپاز تأکید کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد ظهر روز (سه شنبه) به وقت محلی در جریان سفر به بولیوی و در مذاکرات مشترک هیئت ‌های عالی‌رتبه با بیان اینکه دو کشور دارای ملت‌هایی هستند که برای دستیابی به عدالت، آزادی و احقاق حقوق خود در برابر فشارهای قدرت‌های مستکبر مبارزه می‌کنند، تصریح کرد: در شرایطی که سلطه‌گران و زیاده‌خواهان همه فرصت‌ها و امکانات جهانی را علیه ملت‌ها و دولت‌های عدالت‌طلب و آزادیخواه بکار گرفته‌اند، باید بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم، چرا که با هم بودن در حقیقت توان و ظرفیت‌های ما را چندین برابر خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه با وجود فاصله جغرافیایی زیاد میان ایران و بولیوی، قلب ملت‌های دو کشور با هم بوده و دو ملت در یک جبهه قرار دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت بولیوی را در راستای پیشرفت خود دانسته و با همه توان از گسترش روابط میان دو کشور در بخش‌های مختلف حمایت خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه باید همکاری‌ها و ملاقات‌های مقامات دو کشور در راستای تسریع در پیشرفت و توسعه همه جانبه ایران و بولیوی گسترش یابد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور همه جانبه از دولت و ملت بولیوی در مسیر پیشرفت و توسعه روزافزون حمایت کرده و آمادگی دارد تجربیات خود را در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، کشاورزی، دامداری، رسانه‌ای، تجاری و سایر بخش‌ها در اختیار آنها قرار دهد.

رئیس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون از جمله علم و فناوی، هوا و فضا، کشاورزی، صنعت و معدن، اقتصاد و پتروشیمی اظهار داشت:‌ قدرت ملت‌ها قدرتی بی‌پایان است و مطمئناً هر ملتی که بتواند روی پای خود بایستد به همه پیشرفت‌ها و سازندگی‌ها خواهد رسید.

اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر دکتر احمدی‌نژاد به کشورش با اشاره به عزم دولت و ملت این کشور مبنی بر گسترش روابط همه‌جانبه با کشورهای ضدامپریالیستی، بویژه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: توسعه روابط همه جانبه با ایران موجب تقویت بولیوی در بخش‌های مختلف خواهد بود و دولت و ملت بولیوی امروز از حضور رئیس‌جمهور و مقامات عالیرتبه ایران در کشورشان بسیار خوشحال هستند.

مورالس با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و بولیوی بر پایه دوستی و علاقه متقابل شکل گرفته، خواستار افزایش سطح مراودات و همکاری های دو جانبه و بین‌المللی میان دو کشور شد.

همکاری در زمینه های بهداشت، درمان و سلامت، احداث کارخانه‌، انتقال تجربیات و آموزش در عرصه های مختلف تجاری، کشاورزی و صنایع نفت و گاز از دیگر محورهایی بود که روسای جمهور و هیئت‌های عالیرتبه ایران و بولیوی بر آن تاکید کردند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.